Baby vende rundt
Fra : Jan Mørup

Dato : 23-04-01 19:17

Hej NG,

Vi er lidt bekymrede for vores lille pige på snart 6 måneder,
da hun endnu ikke er begyndt at kunne vende sig selv når
hun ligger ned.

Hun er ellers meget aktiv og har været det helt fra starten.
Hun er MEGET godt istand ca.9 kg og 67 cm.

Hvornår er det normalt de starter med at vende sig selv ??

På forhånd tak,
Jan

Fra : Milea

Dato : 23-04-01 21:07

Hej Jan

Hmm..kan egentlig ikke komme med et godt råd..har selv en datter på godt 8
mdr. og hun 'ruller' heller ikke fra side til side....
HUn vejer ca 8 kg, og måler vel ca 74 cm. Dog tror jeg, at det lidt er vores
egen skyld..hun er nr. 3, og vi bærer lidt mere på hende, samt at hun elsker
at ligge og lege på ryggen.
Hun bliver 'hys' når hun har ligget mere end 5 min. på maven. Vi er
'begyndt', at 'rulle' med hende under leg, så hun får 'fornemmelsen' af
hvordan hun skal gøre.
Mine 2 andre, også piger, 'rullede' rundt ved 4 mdrs alderen.
Alle følger ikke 'skalaen', og jeg tror ikke I skal 'bekymre' Jer *S'

Tag evt. en snak med Jeres sundhedsplejeske *S*

Mvh. Milea

Fra : Laura

Dato : 24-04-01 09:46

MIn dreng er lige blevet 8 måneder (76 cm, ´knap 9kg), Han er først lige
begyndt at rulle og holde af at ligge på maven. Tilgengæld kan han bruge
sine tæer til alting. det er virkeligt sjovt - han holder legesagerne
mellem tæerne og vender og drejer det, og han kan også holde fast i
underlaget hvis han er ved at miste balancen når han sidder.
Han var meget hurtig til at lære at sidde - ikke mere end 4-5 mdr. Men
han har aldrig været særlig aktiv, nærmest lidt magelig, for at sige det
pænt.
Hans storesøster rullede da hun var 3½ mdr. Men sad først sikkert da
hun var 8 mdr.
Så jeg tror ikke i skal være bekymrede.
Min sundhedsplejerske rådede også os til at rulle med ham når vi legede
med ham.
Bare nyd hende, de får allesammen lært det hele i deres eget tempo.
Laura

Fra : Thomas Trine Schyth

Dato : 19-05-01 10:54

Min datter på 2½ måned er begyndt at rulle fra mave til ryg, men slet ikke
den anden vej - der går jo noget tid endnu

Smil fra Trine