Er det muligt at bruge anden mail server v~
Fra : jesper

Dato : 12-02-04 12:34

Hej

Jeg har min mail ved en host.
Jeg kan altså ikke selv gøre noget ved serveren!
Men jeg kan flytte porten, som benyttes til post (25).
Er der nogen der har kendskab, til hvor jeg kan anbringe den så det kommer
til at virke igen?

MVH J

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 12-02-04 12:36

jesper wrote:
> Hej
>
> Jeg har min mail ved en host.
> Jeg kan altså ikke selv gøre noget ved serveren!
> Men jeg kan flytte porten, som benyttes til post (25).

(Du kan sikkert ikke gøre noget)

Hvorfor vælger du egentlig at benytte en anden smtp server end den din
udbyder stiller til rådighed?

--
Morten!

Fra : jesper

Dato : 12-02-04 12:40

Fordi denne anden SMTP tillader at jeg sender mails der er størrere end 10
mb.
Ikke at det er særligt anvendeligt, men vi har dog benyttet det nogle gange.
Desuden kan jeg godt lide at mailen også kommer fra den server det nu ser ud
til at den kommer fra.

Når man har et domæne burde man vel ikke spoofe det med smpt.tele.dk!!!!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-02-04 12:46

"jesper" <jesper@jesper.dk> skrev i en meddelelse
> Når man har et domæne burde man vel ikke spoofe det med smpt.tele.dk!!!!

Øh, hvorfor ikke?

Fra : jesper

Dato : 12-02-04 12:49

OK så lad os over analysere dette.

Jeg har fra tid til anden behov for at sende en mail på 15-25 mb.
Dette kan jeg ikke via TDC.

Er der en måde at omgåes TDC's spærring af port 25, ved foreksempel at
benytte en anden port til SMTP?

Fra : Per Bau \(Udskift in~

Dato : 12-02-04 12:51

"jesper" <jesper@jesper.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en måde at omgåes TDC's spærring af port 25, ved foreksempel at
> benytte en anden port til SMTP?

Få fast ip-adresse

/Per

Fra : jesper

Dato : 12-02-04 13:26

Skal det forståes sådan at der ikke er nogen anden mulighed end at få fast
IP og investere i en Router?

MVH J

"Per Bau (Udskift invalid med com)" <perbau@hotmail.invalid> wrote in
message news:402b68aa$0$30076$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 12-02-04 15:25

> Skal det forståes sådan at der ikke er nogen anden mulighed end at få fast
> IP og investere i en Router?

Router må du selv om, men fast ip vil være løsningen.

VH
Peter

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 12-02-04 16:41

Men når jeg skal have mere end en PC på, uafhængigt af hinanden, så skal jeg
jo have en router.

Pisse irriterende!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 12-02-04 18:47

Jesper Lundorf Thusgaard skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men når jeg skal have mere end en PC på, uafhængigt af hinanden, så skal jeg
> jo have en router.

Inden du beslluter dig til at skifte til fast IP, og købe en router, så sikre
dig lige at det vedbliver med at være åben for fastIP kunder, jeg har på 3.
eller måske 4. hånd, at det godt kan blive lukket for fastIP kunder også.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-02-04 23:08

In article <6860482.1aISWRXr48@news.milli.dk>, spam.usenet.im@milli.dk
says...

> dig lige at det vedbliver med at være åben for fastIP kunder, jeg har på 3.
> eller måske 4. hånd, at det godt kan blive lukket for fastIP kunder også.

Og sådan en oplysning er at betragte som en and.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-02-04 14:07

"jesper" <jesper@jesper.dk> skrev i en meddelelse
> Er der en måde at omgåes TDC's spærring af port 25, ved foreksempel at
> benytte en anden port til SMTP?

Ja, men det kræver at serveren i den anden ende lytter på denne port.
Læs forøvrigt www.makr.dk/?quote

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 12-02-04 16:56

On Thu, 12 Feb 2004 12:49:19 +0100, "jesper" <jesper@jesper.dk> wrote:

> [...]
>Dette kan jeg ikke via TDC.
>
>Er der en måde at omgåes TDC's spærring af port 25, ved foreksempel at

Er du sikker på at det er TDC, der spærrer for noget? Mon ikke det er
den mailserver du prøver at sende igennem?
--
Svend Olaf

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-02-04 17:03

svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) skrev :

>Er du sikker på at det er TDC, der spærrer for noget?

Det er det.
--
Knud

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 12-02-04 17:41

On Thu, 12 Feb 2004 17:02:54 +0100, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Det er det.

Det er nok nogen misforståelser. Det med fast IP kunne komme fra, at
så risikerer man ikke at IP er i diverse lister. Hvis ellers
mailserveren understøtter det, kan man godt sende via en anden server
fra en TDC dynamisk adresse. I hvert fald nu.
--
Svend Olaf

Fra : Nicki Brøchner

Dato : 13-02-04 15:30

Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> [...]
> mailserveren understøtter det, kan man godt sende via en anden server
> fra en TDC dynamisk adresse. I hvert fald nu.

Det er desværre dig der misforstår noget Svend. I løbet af Feb månede
vil det bliver gjort sådanne at alle PPPoE kunder hos tdc samt DCHP
kunder med Dynamisk Ipadresse ikke vil kunne sende til andre smpt server
end smtp.mail.dk

Det med fast ip er at de kunder der har DHCP og fast ip ikke vil blive
underlagt denne ændring.

--
Venlig hilsen
Nicki Brøchner Nielsen

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 15-02-04 16:37

Nicki Brøchner <thedream@myplace.dk> wrote:

> [...]
> vil det bliver gjort sådanne at alle PPPoE kunder hos tdc samt DCHP
> kunder med Dynamisk Ipadresse ikke vil kunne sende til andre smpt server

Gælder det også Webspeed (der jo har dynamiske IP-adresser via DHCP)?

Jeg kan se, at jeg med min Webspeed endnu kan tilgå andre smtp-servere end
smtp.mail.dk.

Fra : Nicki Brøchner

Dato : 16-02-04 15:03

Niels Teglsbo wrote:

> Gælder det også Webspeed (der jo har dynamiske IP-adresser via DHCP)?
>
> Jeg kan se, at jeg med min Webspeed endnu kan tilgå andre smtp-servere end
> smtp.mail.dk.

Det ved godt nok ikke *G* .. Du skal nok have fat i 80 80 40 20

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 12-02-04 18:02

> Er du sikker på at det er TDC, der spærrer for noget? Mon ikke det er
> den mailserver du prøver at sende igennem?

Hej Sven.

Man kan jo tro på det folk skriver eller lade være....
Men se her: http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58046
Det er altså ikke min server/udbyder der har haft et problem siden 1/2-2004.

MVH J

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 12-02-04 18:20

On Thu, 12 Feb 2004 18:02:08 +0100, "Jesper Lundorf Thusgaard"
<jesper@nospam.com> wrote:

> [...]
>Men se her: http://sikkerhed.tdconline.dk/artikel.php?id=58046
>Det er altså ikke min server/udbyder der har haft et problem siden 1/2-2004.

Hvis jeg skal vælge, foretrækker jeg at tro på det jeg observerer frem
for det jeg læser, men der er vel en form for forklaring.

Jeg kan godt sende via en anden server, og har så vidt jeg ved ikke
fast IP.

Årsagen til at jeg bruger en anden server, er at jeg som oftest
skifter hver gang, der er et problem med den ene, og det irriterer mig
også at TDC først giver besked om at mail ikke kunne afleveres efter 4
dage i nogle tilfælde.
--
Svend Olaf

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 19:20

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg skal vælge, foretrækker jeg at tro på det jeg observerer frem
> for det jeg læser, men der er vel en form for forklaring.

Ændringen er vist ikke fuldt gennemført endnu.

MVH CP

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 19:42

> Ændringen er vist ikke fuldt gennemført endnu.

Om ca. 2 uger den fuldt gennemført.

/Steen

Fra : Steffen Moeller

Dato : 12-02-04 19:34

On Thu, 12 Feb 2004 12:49:19 +0100, "jesper" <jesper@jesper.dk> wrote:

>Jeg har fra tid til anden behov for at sende en mail på 15-25 mb.
>Dette kan jeg ikke via TDC.

Check fanebladet avanceret under indstillinger for din mailserver.
Her kan du bede dit mailprogram om at opdele meddelelser over en hvis
størelse.

Alternativt, så er der en del der foretrækker at man uploader så store
filer til en ftp/webserver, og lader modtageren downloade filen fra
denne server. - Der er stadig mange der downloader deres post via 56k
modem, og som bestemt ikke bliver glade for at downloade i timevis.

/Steffen

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 12-02-04 20:41

Hvorfor skal jeg dele mine mails op når jeg tidligere har kunnet sende dem
uden at dele dem op.
Danske ADSL udbydere er fandme ringe!

Min kammerat i USA har fuld råderet over alle porte, og 2048/512 for 80
kr/måned!

Hvem kan tilbyde en åben port 25?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-02-04 20:42

"Jesper Lundorf Thusgaard" <jesper@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Hvem kan tilbyde en åben port 25?

Det kan alle udbyderne vist

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 12-02-04 20:52

Altså med undtagelse af TDC!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-02-04 21:01

> Altså med undtagelse af TDC!

Den sætning giver ikke mening alene, hvis du læste og fulgte
http://www.makr.dk/?quote ville det være nemmere at tyde hvad du mente.
Men du kan altså godt få TDC produkter med en "åben" post 25.

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 12-02-04 21:48

Ja jeg kan godt få TDC med åben port 25, hvis jeg køber en router eller et
dyrere TDC produkt!
Jeg kan ikke få den løsning jeg ønsker uden router og med fire dynamiske
IP'er, til den pris jeg hevde den tidligere!

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 19:49

">
> Er der en måde at omgåes TDC's spærring af port 25, ved foreksempel at
> benytte en anden port til SMTP?

asmtp (så vidt jeg husker bruger den port 427, -andre kan sikkert dette
præcist), dette kræver at dit hosting firma's smtp server understøtter
dette.

/Steen

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 12-02-04 20:51

On Thu, 12 Feb 2004 19:48:30 +0100, Steen Nielsen wrote:

> asmtp (så vidt jeg husker bruger den port 427, -andre kan sikkert dette
> præcist), dette kræver at dit hosting firma's smtp server understøtter
> dette.

Det er port 587/tcp.

Det ville være rimeligt at tro, at de fleste hostingudbydere snart
understøtter det.

Det er og bliver en pænere løsning end f.eks POP-before-SMTP.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-04 15:41

"> > asmtp (så vidt jeg husker bruger den port 427, -andre kan sikkert
dette

> Det er port 587/tcp.

hehe tak Sonny, jeg kunne bare ikke huske det :)

/Steen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-02-04 23:05

In article <402b6840$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
jesper@jesper.dk says...

> Jeg har fra tid til anden behov for at sende en mail på 15-25 mb.
> Dette kan jeg ikke via TDC.

Brug backup-mx.tele.dk

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 13-02-04 16:16

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>In article <402b6840$0$156$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
>jesper@jesper.dk says...

>Brug backup-mx.tele.dk

Ja, det er da egentlig forbavsende: det ser ud til at
* smtp.mail.dk har en grænse på 10 MB.
* backup-mx.post.tele.dk har en grænse på 200 MB.
* pasmtp.tele.dk har en grænse på 50 MB.

(sådan ca.)

Det er sjovt de er så forskellige.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 13-02-04 16:29

"Jesper Dybdal" <jdunetnospam@u10.dybdal.dk> skrev i en meddelelse
> * smtp.mail.dk har en grænse på 10 MB.

Sikkert for at afstemme med postkasserne på mailfabrikken, så store mails
kan afvises med det samme. En stor del af den post smtp.mail.dk håndterer er
uden tvivl til andre TDC-kunder.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-02-04 16:31

Jesper Dybdal skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja, det er da egentlig forbavsende: det ser ud til at
> * backup-mx.post.tele.dk har en grænse på 200 MB.

Kan den bruges til at sende mail fra en TDC IP til en ikke TDC IP?

Fra : Kasper Bøggild

Dato : 13-02-04 18:35

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Kan den bruges til at sende mail fra en TDC IP til en ikke TDC IP?

Ja
--
Kasper Bøggild
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC A/S"

Fra : Alex Kristensen

Dato : 15-02-04 00:37

Kasper Bøggild wrote:

> "Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> skrev i en meddelelse

> Ja

Ikke herfra. Jeg fik en 554 Relay access denied da jeg forsøgte.

--
Alex Kristensen

distrust is a sign of weakness.