Hjælp til seriel kom. i c/c++
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 12-02-04 12:23

Hej,

Jeg skal have skrevet en lille rutine i c eller c++ som der overvåger
seriel kommunikation mellem to terminaler! Det er faktisk kun den ene
vej der skal overvåges, hvis der her kommer en særlig kombination af
karaktere skal dette trigge en anden rutine der sætter et af kontrol

Jeg kender grundlæggende til c og c++, men har ikke brugt det længe.

Nogen der har ideer til løsning af problemet? Det er særligt interfacet
mellem programmet og porten der volder problemer.

Jeg bruger Bloosheed Dev c/c++.

Mvh.

Morten

Fra : Bertel Brander

Dato : 12-02-04 19:47

Morten Jørgensen wrote:

> [...]
>
> Nogen der har ideer til løsning af problemet? Det er særligt interfacet
> mellem programmet og porten der volder problemer.

Jeg citerer lige fra et tidligere indlæg, da jeg ikke kan finde ud
af at lave en link:

Du kan gøre det på to måder: "The Unix/Linux way" eller "The Windows
way".

Den første har den fordel at den også virker på Unix/Linux.

Den anden har (efter min mening) den fordel at det er lidt lettere.

Hvis du bruger den første metode skal du bruge open(...) til at
åbne en "fil" der er en port og ioctl(...) til at sætte porten op.
Du læser og skriver vha. read(...) og write(...).

Hvis du bruder den anden metode skal du bruge CreateFile(...) til at
åben filen/porten, SetCommTimeouts(...) og SetCommState(...) til at
sætte porten op, samt WriteFile(...) og ReadFile(...) til at
skrive/læse.

> Jeg bruger Bloosheed Dev c/c++.

Dev-C++ er ikke en kompiler, det er en editor m.v. der (måske)
bruger en kompiler der hedder mingw.

/b