CSS-styling af markeret tekst?
Fra : Steen

Dato : 12-02-04 11:01

Tekst er som regel sort på hvidt. Når man markerer tekst i sin browser med
musen, bliver markeringen vist ved at teksten bliver hvis på mørkeblå
baggrund.

Er det muligt i CSS at ændre, hvordan teksten skal opføre sig, når man
markerer den med musen?

/steen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-02-04 11:23

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev

> [...]
> baggrund.
>
> Er det muligt i CSS at ændre, hvordan teksten skal opføre sig, når man

Nej, det er noget den enkelte computerejer har sat i indstillingerne i sin
OS. Hos mig er det f.eks. mellemblå.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Steen

Dato : 12-02-04 11:48

Erik Ginnerskov wrote:

> Nej, det er noget den enkelte computerejer har sat i indstillingerne
> i sin OS. Hos mig er det f.eks. mellemblå.

Øv. Egentlig underligt, når man kan style så meget andet, som f.eks.
scrollbarernes udseende.

Jeg prøvede lige at sætte min XP op til at vise markeret tekst som sort på
gul baggrund. Det virkede kun på skrivebordet; i IE blev markeret tekst gul
på sort baggrund...

/steen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-04 11:54

Steen skrev:

> Øv. Egentlig underligt, når man kan style så meget andet, som
> f.eks. scrollbarernes udseende.

Det kan man heller ikke generelt. Scrollbar-egenskaberne er
Microsoft-opfindelser der ikke findes i css-standarden. Opera har
valgt at implementere dem (de kan dog slås fra), men de er ikke
understøttet af Mozilla og så vidt jeg ved heller ikke af andre
browsere.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Steen

Dato : 12-02-04 12:52

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> valgt at implementere dem (de kan dog slås fra), men de er ikke
> understøttet af Mozilla og så vidt jeg ved heller ikke af andre

I så fald kunne det vel også tænkes, at markeret tekst kunne styles i MSIE?

/steen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-02-04 23:24

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev

> I så fald kunne det vel også tænkes, at markeret tekst kunne styles i
MSIE?

Som tidligere nævnt: Det er ikke muligt

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin