Tør Træning
Fra : DKC

Dato : 12-02-04 09:42

Hej

Jeg er ny som flugtskytte og har hørt man kan tør træne hjemme i stuen med
sit gevær.

Det jeg har fået at vide jeg skal gøre er at jeg skal se på et sted(på en
vase eks.) og så lægge/kaste geværet op til skuldren, så skulle sitgtet
gerne være lige på vasen.

Jeg kan kun skyde hvis jeg lukker det ene øje, er det så forskel hvordan man
skal træne ??

Jeg er venstre skytte.

Jeg har prøvet at finde nogle bøger i biblioteket men jeg synes ikke der var
noget jeg kunne bruge.

Alle gode råd til hvordan man bliver en bedre skytte modtages gerne.

Hilsen
Thomas Richardt

Fra : Jan Nielsen

Dato : 12-02-04 12:14

On Thu, 12 Feb 2004 09:42:09 +0100, "DKC" <dkc@dkc-as.dk> wrote:

> [...]
>
>Det jeg har fået at vide jeg skal gøre er at jeg skal se på et sted(på en
>vase eks.) og så lægge/kaste geværet op til skuldren, så skulle sitgtet

Den første betingelse for at ramme med en med en haglbøsse er at den ligger
éns hver gang man lægger den til skulderen. Bevægelsen skal være en
rygmarvsrefleks, som man ikke skal tænke over. Tør træning er en god måde at
indarbejde denne bevægelse på. Det er vigtigt at du ikke "kaster" geværet til
skulderen, men anvender en rolig, jævn bevægelse.

>Jeg kan kun skyde hvis jeg lukker det ene øje, er det så forskel hvordan man
>skal træne ??

Nej. Men vent med at lukke øjet til geværet er "på plads."

>Jeg har prøvet at finde nogle bøger i biblioteket men jeg synes ikke der var
>noget jeg kunne bruge.

Et par af de bedre er "Jagtskydning med haglbøsse og jagtriffel i teori og
praksis" af Kresten Scheel og "Jagt med haglgevær – kunsten at ramme"
af Aage Weitemeyer.

>Alle gode råd til hvordan man bliver en bedre skytte modtages gerne.

Flugtskydning! Og rigeligt af det...
--
- JN -

Fra : Lykke

Dato : 12-02-04 15:43

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men er du medlem af Danmarks Jægerforbund kan
du kontakte skydeinstruktøren i dit område og prøve at låne den læserstav
som de har til at sætte ind i haglløb. derefter finder du ud hurtigt af om
våbenet passer til dig. Dernæst er der kun skydebanen der tæller.

Poul

Fra : Den vamle mand

Dato : 12-02-04 16:22

hej
Skyde instruktøren ved Danmarks jægerforbund , hvor finder jeg en liste over
dem , jeg kunne nemlig meget godt tænke mig at prøve sådan en
Kab

Fra : Lykke

Dato : 12-02-04 23:40

I det område hvor du bor er der evt en lokal afdeling fra DE. Der kan du
henvende dig eller, gå ind på Danmarks Jægerforbund hjemmeside og der
igennem kontakte en kreds eller regionsformand.
Han kan hjælpe dig videre
Poul