FIRMA der tager røven på deres DIG - Overv~
Fra : Y-MAX

Dato : 12-02-04 08:08

Jeg vil heri dele mine uheldige og ikke bedre vidende erfaringer med et
selskab, jeg stiftede bekendskab med, da jeg stod overfor et jobskifte. En
Hr. Reasonable har i dk.forbruger startet denne vifte er erfaringer, som jeg
bør følge til dørs, for at give langt størrere indsigt i et firma der i den
grad fupper folk !! Jeg føler, jeg bør give mine erfaringer med / fra
firmaet videre til andre, som overvejer at gå i samme spor.

Det handler om at blive selvstændig sælger indenfor salg af
indeklimasystemer, som firmaet (Climatech, Climateam m.fl) forhandler.

Når man kommer til jobsamtale bliver der fortalt om firmaets vækst, og
apparaternes kunnen og dets garantier. Næste punkt for firmaet at komme hos
dig selv privat og lave en "fremvisning = indirekte kundesalg", hvor du skal
tage stilling til flere ting. Det allersidste sælgeren siger er naturligvis
prisen:

KR. 10.000 for en DEFENDER luftrenser ........og

KR: 20.000 for en FILTER QUEEN støvsøger ..... SINDSSYGT IK ??

Dette sæt kan købes kontant, som jo de færeste ligger inde med, ellers
tilbyder de en [R]-finans gennem Nordea til sindssyge 35% effektiv rente
!!!!!!!!!!!!!!!!!

For at man overhovedet kan blive sælger i firmaet, skal man selv investere i
både støvsuger eller luftrenser.

De tilbyder altså et "rengøringssæt" til knap 30.000, og deraf får de selv
5500 i provision. Produkternes værdi er ej 30.000 værd, og uanset om det er
med livsvarig garanti - Det er blot et "dække" for kvalitet og deres
provisionsløn og i sidste ende "pyramidespil" = den rangorden man kan
optjene i firmaet, hvis man laver x-antal salg, firmekonkurrencer, rejser
osv osv.

Kunderne optrævles på messer, hvor intetanende godtroende personer udfylder
et af deres spørgeskema vedr. indeklima. MED SMÅT STÅR DER SÅ SKREVET: " Vi
må have lov til at ringe til dem, vedrørende et uforpligtigende tilbud" !!

Deres markedsføring er total bondefangeri, og man kan ikke vinde noget som
helst. Sådan foregår deres opsøgende salg, og det er grunden til at de kan
have kunder, da dørsalgsloven forbyder dem at stemme dørklokker. Det er bare
tomme ord, for at kunne få lov til at ringe til en privat, og komme ud og
vise de produkter de forhandler.

Dette er er par af mine erfaringer, som jeg føler bør give videre til den
yngre generation af håbefulde unge, som vil forsøge sig med selvstændig salg
indenfor Firmaet - HOLD FINGREN DERAF - I komme ud, hvor I ikke kan bunde !!

Med klogelige hilsener

Y-MAX

Fra : Kevin

Dato : 12-02-04 12:03

12/02/04 8:07Y-MAX Skrev
Men hvad har det med børn at fattes?
Vh Kevin

--
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Christian Erritsø

Dato : 12-02-04 23:14

"Y-MAX" <YMAX"FJERN"@tiscali.dk> wrote in message
> Jeg vil heri dele mine....
<snip>
Hvis du gad finde ud af hvordan Usenet bruges, ville du undlade at komme til
at fremstå ligeså frembusende som det firma du brokker dig over.

Hver gruppe på usenet omhandler et emne, og andre emner er ikke velkomne.
Hvis du vil vide mere, så kan du læse på http://www.usenet.dk/info/ hvordan
det hele hænger sammen.

F.U.T. dk.admin.netikkette

Venlig hilsen