Tiscali stabilt eller ??
Fra : Cod@

Dato : 12-02-04 06:59

Bortset fra de problemer der har været med deres økonomiafdeling mm. Hvordan
køre internettet hos Tiscali så egentligt,
jeg har i øjeblikket Tele2 , som nu opsiges pga. ustabilitet, faktisk det
værste net jeg har oplevet i de små 10 år jeg har været på nettet, og
Tiscali har jo også fine priser, men hvis det ikke er stabilt kan det jo
være det samme.

mvh
Stig.

Fra : Nico

Dato : 12-02-04 07:17

> Bortset fra de problemer der har været med deres økonomiafdeling mm.
Hvordan
> køre internettet hos Tiscali så egentligt,
Hvis vi siger bortset fra detr du nævner, så havde jeg ikke et døgns nedetid
i mine 4 år hos dem. Klasse imho.

Bare gem dine kvitteringer ;)

Fra : John Sahl

Dato : 12-02-04 09:16

Cod@ wrote:
> Bortset fra de problemer der har været med deres økonomiafdeling mm.
> Hvordan køre internettet hos Tiscali så egentligt,

Superstabilt her i Roskilde.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 12-02-04 22:23

Hej

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote:

>Superstabilt her i Roskilde.

Men, måske det ikke blir' ved :- (

http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2264388/

--
M.v.h. Ole®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : John Sahl

Dato : 13-02-04 10:33

Ole Rasmussen wrote:
> Men, måske det ikke blir' ved :- (
>
> http://www.jp.dk/itogc/artikel:aid=2264388/

Måske det gør

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=16679

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 12-02-04 09:24

On 2004-02-12, Cod@ <Cod@usaa.com> wrote:
> Bortset fra de problemer der har været med deres økonomiafdeling mm. Hvordan
> køre internettet hos Tiscali så egentligt,

Har kørt klippestabilt her hos mig i 3 år i 2720

Thomas

Fra : Lars Christensen

Dato : 12-02-04 12:15

On Thu, 12 Feb 2004 08:23:50 +0000 (UTC), "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>Har kørt klippestabilt her hos mig i 3 år i 2720

Har også kørt "klippe"stabilt her på Bornholm siden august 2000.

--
Lars C

Fra : Rudi Stegen

Dato : 12-02-04 12:20

Hej Cod@, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Bortset fra de problemer der har været med deres økonomiafdeling
> mm. Hvordan køre internettet hos Tiscali så egentligt

Forbilledligt (Århus C). Jeg har haft det, siden ADSL reelt kom i
sommeren 2000 (samme central).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Nico

Dato : 12-02-04 14:39

> Forbilledligt (Århus C). Jeg har haft det, siden ADSL reelt kom i
> sommeren 2000 (samme central).

Altså har andre samme opfattelse som mig, at Tiscali's produkt er
imponerende.

Men hvor ER det dog tragisk at de så er en skandale med kundeservice og
regningsservice :(

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-02-04 18:01

On Thu, 12 Feb 2004 12:20:14 +0100, Rudi Stegen wrote:

> Forbilledligt (Århus C). Jeg har haft det, siden ADSL reelt kom i
> sommeren 2000 (samme central).

Er det bare mig, eller er det haendt jaevnligt at forbindelse fra
Koebenhavn via Hobro til Aarhus har vaeret nede, og Aarhus kun har
haft forbindelse til resten af Tiscali's netvaerk via en 10+ smaa
centraler over hvad jeg gaetter paa er 2 Mbps forbindelser.

Traceroutes til en bekendt's Tiscali ADSL i Aarhus C har vist 80+%
pakketab, og 300+ ms RTD i de situationer, og jeg kan huske mindst
en 3 stykker de sidste par aar.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Nico

Dato : 14-02-04 18:51

> Traceroutes til en bekendt's Tiscali ADSL i Aarhus C har vist 80+%
> pakketab, og 300+ ms RTD i de situationer, og jeg kan huske mindst
> en 3 stykker de sidste par aar.

Eneste jeg kan kommentere der er vist at netop århus centralen har været
mere end besværlig.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 14-02-04 21:35

On Sat, 14 Feb 2004 18:51:18 +0100, Nico wrote:

> Eneste jeg kan kommentere der er vist at netop århus centralen har været
> mere end besværlig.

De situationer jeg husker har vaeret linie fejl, hvor der kun har
vaeret problemer, fordi backup linierne ikke har haft en tilstraekkelig
kapacitet til at baere trafikken, det er og bliver et valg fra Tiscali's
side, at de ikke har bygget et netvaerk med tilstraekkelig redundans til
at handtere saadanne situationer.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer

Fra : Nico

Dato : 14-02-04 22:38

> [...]
> kapacitet til at baere trafikken, det er og bliver et valg fra Tiscali's
> side, at de ikke har bygget et netvaerk med tilstraekkelig redundans til

Ingen tvivl om de ikke har et netværk som TDC ;)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-02-04 17:43

Hej Nico, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Eneste jeg kan kommentere der er vist at netop århus centralen har
> været mere end besværlig.

Jeg tror, du tænker på Århus Syd (?).

Den drillede hyppig gennem en længere periode (gennem et par måneder
vist..?) for et par år siden. De søgte hver gang som gale, men fejl var
der ingen af, når de søgte. Så begyndte de at udskifte de mest
sandsynlige dele, så de mindre sandsynlige... etc.

Så vidt jeg ved fandt de aldrig fejlen, men den endte med at blive
stabil.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-02-04 17:39

Hej Jesper Skriver, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> haft forbindelse til resten af Tiscali's netvaerk via en 10+ smaa
> centraler over hvad jeg gaetter paa er 2 Mbps forbindelser.

Det er ikke bare bare dig. Der var linjefejl netop dér 2-3 gange i
løbet af efteråret/først på vinteren, hvor det hele kørte ret så trægt
og besynderligt (man blev kastet ad lange og sære omveje, inden man
nåede Frederiksberg).

Men de faldt ret kort efter hinanden, og kun en enkelt gang var det
ikke på plads efter at have set en film. Den lange gang startede hen på
aftenen og kom først på plads engang mellem midnat og 7-tiden. (Jeg
tjekkede inden sengetid og da jeg stod op, derfor det ukendte tidsrum).

> Traceroutes til en bekendt's Tiscali ADSL i Aarhus C har vist 80+%
> pakketab, og 300+ ms RTD i de situationer, og jeg kan huske mindst
> en 3 stykker de sidste par aar.

Det lyder korrekt, omend jeg ikke erindrer andet end de omtalte 2-3
gange tæt på hinanden mellem vel ca. 1. oktober og inden jul (2003).

Men der kan da nemt have været flere af kortere varighed indenfor de
seneste par år, da jeg ikke sidder konstant ved maskinen og derfor ikke
har bemærket dem.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 12-02-04 14:47

"Cod@" <Cod@usaa.com> skrev i en meddelelse

> Tiscali har jo også fine priser, men hvis det ikke er stabilt kan det jo
> være det samme.

Det er stabilt, kører perfekt.

Deres kunde og regningsservice er vidst også på niveau med alle andre
efterhånden, jeg siger vidst, fordi jeg rent personligt aldrig har haft
nogen problemer, så det er lidt svært at vurdere om det er blevet bedre ;)

Fra : Anders Houmark

Dato : 12-02-04 19:40

Thomas Wesley Hinton wrote:
> "Cod@" <Cod@usaa.com> skrev i en meddelelse

> Det er stabilt, kører perfekt.

Samme mening herfra :) Har haft ADSL i 3½ år og nedetiden har sammenlagt
været ~ 2-5 dage, ved det ikke helt præcist.. Det har ikke været Tiscali's
skyld minimum halvdelen af gangene, den største periode jeg kan huske
skyldtes en overgravet ledning.

> [...]
> efterhånden, jeg siger vidst, fordi jeg rent personligt aldrig har
> haft nogen problemer, så det er lidt svært at vurdere om det er

De forstår intet på email.. Tlf. support (skulle have skiftet email adresse
i deres system) virker dog til gengæld fint.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk