Kun popup hvis brugeren forlader mit site ~
Fra : Peter Lassen

Dato : 12-02-04 02:35

Jeg fandt et lille javascript på nettet som skulle kunne
overstående (Creating a popup window when people leave my
domain...)
Men da jeg kun er god til Copy'n'paste aner jeg ikke hvad denne
linje går ud på:
(window.location.hostname.toLowerCase=="localhost") return true

Hvad skal jeg indsætte på disse pladser???
hostname=?? IP, www.mydomain.com
Location=MyTown, ???
tolowercase= ??? mylittletown.exe ??
localhost= yourisp.org ??

Jeg er lidt forvirret- eller også er jeg bare sent oppe igen!! :)

Here is the complete script:
**********************
<script type="text/javascript" language="JavaScript">

function Popup()
{
if
(window.location.hostname.toLowerCase=="localhost") return true
{window.open('http://www.microsoft.com','')};
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Falcon

Dato : 12-02-04 09:08

Peter Lassen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> linje går ud på:
> (window.location.hostname.toLowerCase=="localhost") return true

Se kildekoden til:
http://www.it-nordjylland.dk/help/test.htm

Fra : Peter Lassen

Dato : 12-02-04 21:32

Hey Falcon,

Cool - Takker!
Hvordan gør jeg så....
Jeg har et site med en del sider, een af sidene er en form, som jeg
jo gerne vil have folk skal udfylde :)
Hvordan checker jeg om de har submittet formen, hvis de har, vil jeg
jo ikke "pop'e" det POPUP vindue op i hovedet på dem. Men hvis de
forlader sitet, uden at have submittet formen, skal de klart have at
vide hvad de går glip af :).
Skal jeg sætte en "VAR" på formes submit knap ?? eller på "takke"
siden?

På forhånd tak for den exclusive hjælp!! :)

Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-04 11:26

Peter Lassen skrev:

> Jeg fandt et lille javascript på nettet som skulle kunne
> overstående (Creating a popup window when people leave my
> domain...)

Vinduer der åbnes uden brugeren beder om det (ved onload eller
onunload) er særdeles upopulære og blokeres af alle browsere med
pop op-blokering. Hvis den information du vil give i dit pop op-
vindue er vigtig, vil jeg foreslå dig at finde en anden måde at
vise den på.

Der kommer formentlig snart en mindre opdatering til IE6 som bl.a.
vil medføre at IE som den sidste større browser også får indbygget
pop op-håndtering. Allerede nu blokeres pop op-vinduer med
tillægsprogrammer som fx Google eller MSN Toolbar og alle andre
browsere har det indbygget direkte.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Lassen

Dato : 12-02-04 21:38

Hej Jens,

Du har KOMPLET ret!! :)
Jeg blokkere også selv disse hadefulde pop-ups :( med Alexa toolbar
Men jeg er nød til at have en for at fange de vildfarende kunder, det
er jo dem vi lever af :)

"But only pop - if you can stop"
Det er KUN een lille sød uskyldig popup hvis de ikke har submittet en
lillebitte sød form :) Så det er ikke med til at vælte verdens
billedet i POPUP land :()

Hvis du har et par fede alternativer - så smid endelig en mail/post

Hilsen

Peter

Jens GyldenkærneClausen wrote in

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-04 21:54

Peter Lassen skrev:

> Jeg blokkere også selv disse hadefulde pop-ups :( med Alexa
> toolbar Men jeg er nød til at have en for at fange de
> vildfarende kunder, det er jo dem vi lever af :)

Hm - du gider ikke selv se dem, men du vil gerne udsætte andre for
dem?

> Det er KUN een lille sød uskyldig popup hvis de ikke har
> submittet en lillebitte sød form :) Så det er ikke med til at
> vælte verdens billedet i POPUP land :()

Jeg er sikker på at der er mange der gerne vil klemme en enkelt pop
op ind med samme begrundelse. Det ændrer bare ikke ved at ikke-
requestede pop op-vinduer er noget af det der irriterer webbrugere
mest. Det ændrer heller ikke ved at mange allerede i dag ikke vil
se dem på grund af pop op-blokkere - og hvis SP2 til IE6 som lovet
vil indeholde pop op-håndtering, vil det hurtigt blive en meget
stor del af brugerne der ikke vil se din uskyldige pop op.

Jeg vil ikke påstå at alle ikke-requestede pop op-vinduer er
dårlige - men erfaringen viser at langt hovedparten af dem er. Og
da man ikke kan få browseren til at skønne om en pop op er god
eller dårlig, så er det eneste fornuftige at blokere for alle.

> Hvis du har et par fede alternativer - så smid endelig en
> mail/post

Bed dine brugere om at logge pænt af. Giv dem om nødvendigt en
lille gulerod for det.

NB: Det er svært at se hvad du svarer på når du bundciterer. Kig
gerne på siden her: <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen