PHP session
Fra : Kristian Skriver Jen~

Dato : 12-02-04 01:30

Der er lige nogle ting jeg skal have helt på plads vedrørende sessions i
PHP.

1) Kan der være flere sessions kørende på en gang i en browser?

2) Når man kalder en session_destroy, nedlægger den så alle/den session
der er igang, eller skal man give navnet på den session der kører.

3) Når man laver en session over flere requests, er det så korrekt at
følgende kode skal være på hver side, hvis man har en session kaldet
login? Og at den :
session_name("login");
session_start();

4) Hvis man kalder en funktion i en ekstern fil, skal man have
ovenstående kode så være i den eksterne fil, eller er det nok at den er i
den fil der kalder funktionen?

Det var vidst lige det for denne gang

Med venlig hilsen
Kristian Jensen

Fra : Kasper Garnæs

Dato : 12-02-04 16:53

Kristian Skriver Jensen <kristianjensen@hotmail.com> wrote:

> 1) Kan der være flere sessions kørende på en gang i en browser?

Ja - men det giver så vidt jeg kan se ikke mening at have mere end én
session per website, da der ikke er begrænsning på, hvor mange variable du
kan gemme i en session.

> 2) Når man kalder en session_destroy, nedlægger den så alle/den
> session der er igang, eller skal man give navnet på den session der
> kører.

Den sletter al data, der er tilknyttet den ene session, der er i gang.

> 3) Når man laver en session over flere requests, er det så korrekt at
> følgende kode skal være på hver side, hvis man har en session kaldet
> [...]

Jeg benytter mig selv ikke af session_name(), men ud fra manualen ser det ud
til, at det bør være omvendt, da du ikke har startet din session, før du har
kaldt session_start().

> 4) Hvis man kalder en funktion i en ekstern fil, skal man have
> ovenstående kode så være i den eksterne fil, eller er det nok at den
> er i den fil der kalder funktionen?

Det er nok at den er i den fil, der kalder funktionen.

--
Med venlig hilsen / Regards
Kasper Garnæs