Adsl på de andre computeren, hvordan???
Fra : Kurt

Dato : 23-04-01 19:11

Hej.
Endelig efter mange forsøg fik jeg routeren til at virke fra TDC.
Men hvordan forbinder jeg de andre computere i vores lille netværk, sådan at
de også kan anvende ADSL forbindelsen.
Jeg kører på denne maskine Win 2000, her fungerer nu ADSL, men den anden
maskine i rummet som kører med Win 95, skal den opstilles på samme måde,
eller skal jeg et eller andet sted lave en deling af forbindelsen, og i
givet fald hvor????
Håber at nogle har svaret.
Venlig hilsen Kurt

Fra : Thomas Ehler

Dato : 23-04-01 20:37

Hej Kurt

Dit indlæg efterlader mange mange spørgsmål:

HAr du nu to netkort i din win2000 maskine, eller har du i øjeblikket
afbrudt dit hjemme netværk for at få win 2000 maskinen på?

Er dit hjemmenetværk ét af dem med to netkort, et kabel og "nix vieder",
eller har du også en hub i øjeblikket.

Beskriv lige hvordan status er lige nu, hvad er forbundet til hvad, og så
skal jeg til gengæld forklare hvad du skal gøre..

MVH
Thomas Ehler

Fra : Erik Vestergaard

Dato : 24-04-01 17:47

> Men hvordan forbinder jeg de andre computere i vores lille netværk, sådan
at
> de også kan anvende ADSL forbindelsen.

Den optimale løsning er hvis du kører Netexpress 2 - altså med router.
Hertil kobler du en hub. Hvis dit hjemmenetværk er BNC-koblet, skal det være
en hub med både RJ45 og mindst 1 BNC-indgang.
Dernæst kobler netværket til hub'en - enten som enkelttilslutninger i
RJ45-indgangene, eller hvis hjemmenetværket er BNC-koblet videreføres det
ind i hub'ens BNC-stik, som om det var en ekstra PC

Min egen installation er et BNC-koblet netværk ind i en hub, der er koblet
videre til routeren. Der er derudover en anden PC i et af hub'ens
RJ45-indgange.

Hvis du Netexpress med ATM, vil jeg råde dig til at få det konverteret til
NE2.

Mvh Erik

Fra : Peer Olesen

Dato : 27-04-01 15:13

Hej gruppe
Står der også i vejledningen til opsætningen af routeren, hvor mange pc´ere
man kan koble på.
Jeg har 3 i familien der skal på sammen hub/router og de skal kunne bruge
internettet samtidig og helst have hver sin emailadresse. Får NE2 den 17.
maj og glæder mig som gal.
med venlig hilsen
Peer Frost