C kompiler DOS / LINUX
Fra : Carsten

Dato : 11-02-04 22:21

Hej NG
hvilken C kompiler til DOS skal man andvende for at
kompilere en C kode skrevet på en Linux ?
uden at skulle ind og rette i kilde koden !
/Carsten

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-02-04 22:34

"Carsten" <spam@spam.dk> wrote:
> Hej NG
> hvilken C kompiler til DOS skal man andvende for at
> kompilere en C kode skrevet på en Linux ?
> uden at skulle ind og rette i kilde koden !

Jeg går ud fra at du mener "gode gamle" MS-DOS til 8088 baserede PC'er (og
ikke den almindelige misforståelse af console applikationer til MS-Windows).
Det kommer an på hvad programmet lavet.

Hvis det er et program der udelukkende anvender faciliteter som er tilstede
i f.eks. C89 spiller det formodentlig ikke den store rolle - de fleste C
compilere til DOS (f.eks. Borland, Microsoft, Watcom i tilstrækkeligt gamle
udgaver) vil kunne bruges.

Hvis programmet bruger faciliteter (f.eks. POSIX tråde eller X-Windows) kan
man formodentlig nogenlunde droppe forehavendet på forhånd.

Det er således formodentlig et spørgsmål om at finde ud af hvilke
biblioteker programmet bruger, og så se om man kan finde de tilsvarende til
DOS.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Bertel Brander

Dato : 11-02-04 22:50

Carsten wrote:
> Hej NG
> hvilken C kompiler til DOS skal man andvende for at
> kompilere en C kode skrevet på en Linux ?
> uden at skulle ind og rette i kilde koden !

Den største chance for at kunne kompilere og køre
kode skrevet for linux på en PC er nok:

http://www.cygwin.com/
http://www.mingw.org/

Hvis du virkelig mener DOS (og ikke en windows kommando-prompt):

http://www.delorie.com/djgpp/

/b