Futte er solgt
Fra : Musen

Dato : 11-02-04 21:21

De af jer som fulgte tråden om nogle heste på en mark (dækken hed den)
husker nok at vi tog Futte i opstaldning til han blev solgt. Og nu er
miraklet så sket; minsandten om ikke Futte er blevet hentet idag. En familie
har købt ham til selskabshest og små ture af og til med faren.
De gav sølle 2500,- for ham, men hvad mere kan man forvente af en hest der
så ud som ham.
Jeg tror han har det rigtig godt nu, pigen der havde ham får ikke hest de
næste 1000 år og de andre heste fra marken er alle kommet steder hen hvor de
har det bedre (undtagen de to shettere som stadig går på marken, men som har
det godt der)
Så alt i alt endte hele denne historie jo godt, men suk hvor jeg dog gruer
for den kommende konfirmationstid med heste som gaver

Venlig hilsen Mia

Fra : skingur

Dato : 12-02-04 00:51

"Musen" skrev d. 11-02-04 21:21 dette indlæg :
> [...]
gruer
> for den kommende konfirmationstid med heste som gaver

Det var sørme dejligt at høre.
Jeg gruer også for konf.tiden - jeg forsøgte at starete en debat, men
der var ingen respons......

Er stadig glad for at du tog affære den gang.

Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Malene P

Dato : 12-02-04 11:45

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:402abfee$0$151

> Jeg gruer også for konf.tiden - jeg forsøgte at starete en debat, men
> der var ingen respons......

Jeg gruer også og er helt enig. Men jeg husker også en anden debat, der blev
startet omkring ukvalificerede hesteejere. Vedkommende kom i sit indlæg til
at bemærke, at især mange "nyrige" benytter sig af deres mulighed for at
købe ridehest til teeanagedatteren, hvilket resulterer i mange forsømte -ja
ligefrem misrøgtede aleneheste. Novra, hvor fik han/hun på puklen for at
bringe det åbenlyse forhold til torvs. Angrebene på vedkommende var direkte
modbydelige at følge -så du slap nok heldigt ved at ingen turde svare dig
;-(.

mvh
Malene P

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 12-02-04 17:32

On Thu, 12 Feb 2004 11:44:52 +0100, "Malene P"
<malenekorsNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>modbydelige at følge -så du slap nok heldigt ved at ingen turde svare dig

   Jeg mindes at diskussionen oprindeligt blev bragt til torvs på
en måde der ramte stort set alle der faktisk tjente lidt penge. Det
var så vidt jeg husker det ikke verdens mest behagelige
startindlæg.....
   Det er ikke så meget et problem at folk gerne vil give deres
pode en hest - det er et problem at folk ikke først sætte sig ind i
hvad det indebærer! Og at mange voksne har en tendens til at tro at
unge piger på 12 - 15 år ved nok om heste til at passe dyret selv. De
forsømmer smed og dyrlæge fordi pigerne stort set ikke tør komme hjem
og sige at "sådan er det altså bare med heste" - _det_ handler ikke om
pengene bag - men om uvidenhed! Det _er_ billigt at holde hest - hvis
man kun skal betale opstaldning og det det koster at hælde foder på
krikken! Det dyre kommer når vi snakker kvalitetsudstyr, undervisning,
vigtige ting som dyrlæge og smed osv. ....

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Malene P

Dato : 12-02-04 20:39

"Trine Stubbe Teglbjærg" <snoe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> On Thu, 12 Feb 2004 11:44:52 +0100, "Malene P"
> <malenekorsNOSPAM@hotmail.com> wrote:
>
> Jeg mindes at diskussionen oprindeligt blev bragt til torvs på
> en måde der ramte stort set alle der faktisk tjente lidt penge.

Pointen var vist mest at tilkendegive, at penge i sig selv ikke gør en til
kvalificeret hesteejer.

> Det
> var så vidt jeg husker det ikke verdens mest behagelige
> startindlæg.....

I mine øjne var startindlægget ikke det mest ubehagelige i diskussionen.

> Det er ikke så meget et problem at folk gerne vil give deres
> pode en hest - det er et problem at folk ikke først sætte sig ind i
> hvad det indebærer! .........

Resten er jeg helt enig i.

mvh
Malene P

Fra : skingur

Dato : 12-02-04 22:13

"Malene P" skrev d. 12-02-04 20:39 dette indlæg :

> Pointen var vist mest at tilkendegive, at penge i sig selv ikke gør en
til
> kvalificeret hesteejer.

Jeg husker også diskussionen, som jeg fulgte på sidelinien!

Det jeg med min ukommenterede tråd gerne ville diskutere var hvordan man
får råbt de rette mennesker op, - jeg vælger at tage for givet, at alle
der overhovedet gider færdes i en ng som denne er yderst kvalificerede
hestemennesker, så vi skal jo ikke hælde lort i hovedet på hinanden,
vel!!! Og heller ikke på "De Uvidende", - næ, der skal startes en
saglig, faglig og sober debat, - men hvor?

"Dækkenhistorien" er jo en sag, der nødig skulle gentages.

Og som jeg skrev i føromtalte tråd - den sidste pige der har fået en
ponyhest i konfirmationsgave, er ikke født endnu!

mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Malene P

Dato : 16-02-04 14:12

> - næ, der skal startes en
> saglig, faglig og sober debat, - men hvor?

Hvad med at starte den her? Igen?

mvh
Malene P

Fra : skingur

Dato : 16-02-04 23:54

"Malene P" skrev d. 16-02-04 14:12 dette indlæg :

> "skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad med at starte den her? Igen?

Den er hermed startet!

mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Anet

Dato : 17-02-04 12:17

> Den er hermed startet!
>
> mvh Christina

(klip)

Jamen den kan vi godt starter her men det hjælper nok lige fedt for vi
herinde er stort set enige tror jeg. Mulighederne for opmærksom vil først
komme rigtigt hvis vi kunne få dyrenes beskyttelse til at komme med en
opfordring som en udtalelese i en avis, at det kom på hestenettet osv. De
voksen forældre læser jo trods alt aviser og derved igennem det kan vi nå ud
til dem. Det er jo ikke børnene men derimod deres forældre som vi skal have
fat i og have bearbejdet en holdning hos. En halvpart vil i langt de fleste
tilfælde være en 1000 gange bedre ide´.

--
~ Hilsen
Annette ~

Fra : skingur

Dato : 18-02-04 17:28

http://www.kandu.dk/

Fra : Anet

Dato : 18-02-04 17:38

> --

(klip)

Man har jo altid lov til at skrive et læserbrev til en avis og så er det op
til avisen om de vil bringe indlægget.

--
~ Hilsen
Annette ~