Test af mikrofo-indgang - uden at købe ny ~
Fra : Lars Jensen

Dato : 23-04-01 18:56

Findes der en måde hvoprpå man kan teste, om mikrofonindgangen på ens
lydkort virker, uden at man skal bruge en mikrofon?

Jeg har en mikrofon i forvejen, som jeg ikke har brugt i lang tid, men
som har virket upåklageligt før. Nu kan jeg ikke få en lyd ud (ind) af
den - men måske er det lydkortet, det er galt med.

(I Lydindstillinger/Master Volume er skyderne for Mikrofon lysegrå og
kan ikke bevæges, uanset om jeg slutter en mikrofon til eller ej.)

På forhånd tak for hjælpen

vh
Lars

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 23-04-01 19:00

> (I Lydindstillinger/Master Volume er skyderne for Mikrofon lysegrå og
> kan ikke bevæges, uanset om jeg slutter en mikrofon til eller ej.)

Så lyder det mere som en "Windows-feature" det er gået galt med. Har du
prøvet at geninstallere dine lydkort-drivere?

mvh.
Peter

Fra : Lenn Lauridsen

Dato : 24-04-01 11:26

Lars Jensen <larsj@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:qsg8et0ncassvr3jcgplgknh07kmjals9b@4ax.com...
> [...]
>
> (I Lydindstillinger/Master Volume er skyderne for Mikrofon lysegrå og
> kan ikke bevæges, uanset om jeg slutter en mikrofon til eller ej.)

Sæt et par høretelefoner der virker til, og snak igennem dem...
Lydkvaliteten er ikke i top men det virker!!!
LL