Trådløst Netværk og gammel bærbar
Fra : Daniel Andersen

Dato : 11-02-04 17:08

Hejsa

Jeg har en gammel IBM ThinkPad 760EL - En 133MHz oldsag, men som man stadig
godt kan surfe lidt på fra sofaen med. Til det ville jeg investere i
trådløst netværk, men er der noget specielt man skal være opmærksom på når
klienten er en PC af denne kaliber? - Eller kan man godt opgive med det
samme?

Mvh
Daniel-San

Fra : Mads Bahrt

Dato : 11-02-04 19:58

Daniel Andersen wrote:
> [...]
> klienten er en PC af denne kaliber? - Eller kan man godt opgive med det

Hej Daniel

Du skal være opmærksom på at den med ret stor sikkerhed ikke har et 32
bit PC-card slot, men i stedet et af de gamle 16-bit PCMCIA. Det
billigste/nemmeste sted at få et sådan kort i øjeblikket er i bilka,
hvor de sælger et Avaya-kit til 399 eller 699 kr afhængigt af hvor i
landet du er.

MVH
Mads

Fra : Daniel Andersen

Dato : 12-02-04 19:26

> [...]
> billigste/nemmeste sted at få et sådan kort i øjeblikket er i bilka,
> hvor de sælger et Avaya-kit til 399 eller 699 kr afhængigt af hvor i

Ok! - Så de gamle kort kan stadig købes - Det lyder jo ikke så tosset .
Jeg køber et mere fremtidssikret accesspoint, og glor efter et 16-bit kort!

Fra : Sune Storgaard

Dato : 11-02-04 20:28

Daniel Andersen mumbled his insignificant opinion in:
c0dk0b$16ra$1@news.cybercity.dk

> [...]
> investere i trådløst netværk, men er der noget specielt man skal være
> opmærksom på når klienten er en PC af denne kaliber? - Eller kan man

Det bliver hurtigt en rådden fornemmelse at surfe rundt fra selve pc'en pga.
hastighed. Hvis du derimod sætter en stationær pc op til at tillade
fjernskrivebord/vnc, og så logger på den fra den bærbare, så føles det som
om du sidder ved den anden. Har selv en p133 som bruges til præcis det
samme, og den kan snildt trække det, hvorimod den selv bruger 5 minutter om
at åbne en webside..