http request vha javascript
Fra : stoffer

Dato : 11-02-04 12:23

Er det muligt at sende et simpelt http request vha JavaScript?

mvh
stoffer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-02-04 15:27

"stoffer" <stoffer@daimi.au.dk> wrote in

> Er det muligt at sende et simpelt http request vha JavaScript?

Hvad skal du bruge det til ?

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : stoffer

Dato : 11-02-04 15:34

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> wrote in message
> "stoffer" <stoffer@daimi.au.dk> wrote in

> Hvad skal du bruge det til ?

Sende brugere et sted hen der kræver autorisation. det er jo ikke længere
muligt at bruge username:password@site.dk efter den seneste IE opdatering...

-stoffer

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-02-04 16:44

"stoffer" <stoffer@daimi.au.dk> escribió

> Sende brugere et sted hen der kræver autorisation. det er jo ikke længere
> muligt at bruge username:password@site.dk efter den seneste IE
opdatering...

huh? username:password@site.dk er da en standard. Hvad har det med IE at
gøre?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-02-04 23:33

> Sende brugere et sted hen der kræver autorisation. det er jo
> ikke længere muligt at bruge username:password@site.dk efter den
> seneste IE opdatering...

Det skulle vist blive rettet i den næste opdatering.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : stoffer

Dato : 12-02-04 11:18

> "stoffer" <stoffer@daimi.au.dk> wrote in

> Det skulle vist blive rettet i den næste opdatering.

Så må vi jo bare håbe at den kommer hurtigt...

Hvor har du forresten det fra?

-stoffer

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-04 15:27

> Så må vi jo bare håbe at den kommer hurtigt...
>
> Hvor har du forresten det fra?

Læste det på en eller anden it nyhedsside - men du må ikke hænge mig
op på rigtigheden af det.

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 12-02-04 15:56

Henrik Stidsen wrote:

> Læste det på en eller anden it nyhedsside - men du må ikke hænge mig
> op på rigtigheden af det.

Jeg har også læst det et eller andet sted, men har ikke kunnet finde det

Hintzmann c",)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 12-02-04 19:34

Det skal du ikke regne med.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;834489&Product=ie600

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-04 23:30

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Det skal du ikke regne med.
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;834489&Pr
> oduct=ie600

Bare fordi de en gang har dummet sig forhindrer det da ikke at de kan
rette op på fejlen ?

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-02-04 02:20

De har netop lige rettet fejlen. Desværre er der så nogle få der må
rette lidt på deres hjemmesider, men Microsoft syntes at den øgede
sikkerhed var det værd.

Fra : stoffer

Dato : 13-02-04 12:03

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
> De har netop lige rettet fejlen. Desværre er der så nogle få der må
> rette lidt på deres hjemmesider, men Microsoft syntes at den øgede
> sikkerhed var det værd.

Så vidt jeg kan finde ud af, findes der ikke mulighed for at rette lidt på
hjemmesiden så det kommer til at fungere, jeg har i hvert fald ikke kunne
finde nogen der kan bruges for mit problem.

-stoffer

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-02-04 14:10

Jeg ved ikke lige hvad du anvender det til men lidt Serverside script
kan sikkert løse det for dig.
Hvis det er for at hente noget fra en anden server, så se om du ikke
kan anvende ftp i stedet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-04 15:56

> Hvis det er for at hente noget fra en anden server, så se om du
> ikke kan anvende ftp i stedet.

Øhm, hvordan vil du medsende et password til en FTP server uden at
bruge user:pass@server syntaxen ? (via browseren)

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 14-02-04 16:04

Henrik Stidsen wrote:

> Øhm, hvordan vil du medsende et password til en FTP server uden at
> bruge user:pass@server syntaxen ? (via browseren)

Hvis man går ind på en ftp-server uden username og password, så prompter
den for det. Når det er indtastet kan man ftp-videre derfra.

Hintzmann c",)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-02-04 19:26

Martin Hintzmann Andersen <user@domain.invalid> wrote in

> Hvis man går ind på en ftp-server uden username og password, så
> prompter den for det. Når det er indtastet kan man ftp-videre
> derfra.

Korrekt - men så har man stadig ikke medsendt passwordet...

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-02-04 00:19

IE blokerer ikke for dette i ftp links. Det kan nemlig ikke misbruges
der.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-02-04 03:49

> IE blokerer ikke for dette i ftp links. Det kan nemlig ikke
> misbruges der.

Det var da altid noget :)

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-02-04 13:54

> [...]

> De har netop lige rettet fejlen. Desværre er der så nogle få der må
> rette lidt på deres hjemmesider, men Microsoft syntes at den øgede

De har måske nok rettet fejlen men de har valgt den dårligste måde at
gøre det på. Hvorfor ikke bare rette fejlen istedet for at fjerne den
del af standarden de ikke kunne finde ud af at implementere ?
Det svarer jo næsten til at en bilproducent fjerner bagdørene fordi
der i en model var fare for at de kunne falde af hvis man behandlede
dem voldsomt!

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-02-04 21:39

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> writes:

> huh? username:password@site.dk er da en standard. Hvad har det med IE at
> gøre?

Nej, det er ikke en standard i HTTP-protokollen. Microsoft har valgt
at fjerne understøttelsen af featuren i den nyeste IE-patch (pga. en
relateret sikkerhedsfejl i IE, som de kunne have valgt at rette i
stedet for at smide det hele væk).

/L

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-02-04 23:13

Lasse Reichstein Nielsen escribió / skrev

> Microsoft har valgt
> at fjerne underst›ttelsen af featuren i den nyeste IE-patch

Træls, det må da siges at være en forringelse af et produkt.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 13-02-04 20:08

Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> writes:

> De har måske nok rettet fejlen men de har valgt den dårligste måde at
> gøre det på. Hvorfor ikke bare rette fejlen istedet for at fjerne den
> del af standarden de ikke kunne finde ud af at implementere ?

Det var *ikke* en del af en standard (eller i hvert fald højst en
de-fakto af slagsen)

/L

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-02-04 21:41

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote in

> Det var *ikke* en del af en standard (eller i hvert fald højst
> en de-fakto af slagsen)

Nu kan jeg så selvfølgelig ikke huske hvor det var jeg læste at det
var en del af en standard :(
Anyway, uanset om det er en del af en standard er det understøttet af
nærmest alle browsere og har været en del af internettet siden
datidernes morgen. Det gælder derfor alligevel, hvorfor ikke fikse
fejlen istedet for at fjerne hele funktionen ?

http://såkadulæredet.dk/ => http://xn--skadulredet-x8as.dk/