Hvad skal man købe?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 11-02-04 12:10

Hej Allesammen !

Jeg har et Asus AV 7 Kt 133 bundkort med en AMD 800 mhz Athlon og 256 Mb
SDram - hvad kan man købe der rykker, og til en fornuftig penge?

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-02-04 13:29

Ove Kristensen wrote:
> Jeg har et Asus AV 7 Kt 133 bundkort med en
> AMD 800 mhz Athlon og 256 Mb SDram
> - hvad kan man købe der rykker, og til en fornuftig penge?

Hvad vil du invistere i? - Kun bundkort eller også ram og cpu?
Hvad skal det bruges til? - Spil eller kontorprogrammer eller begge?

Prismæssigt er AMD billigst, fx denne:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10873

For at få den bedste ydelse, skal du min. have PC2700 RAM:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43109

Så skal du bare finde et bundkort der har det du søger:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=11835

Her er et forslag til en billig maskine, jeg har ikke tænkt så
meget over komponenterne, men taget nogle billige og
alligevel i en god kvalitet.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 11-02-04 16:55

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:402a1f45$0$24854$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

[klip}

> Hvad vil du invistere i? - Kun bundkort eller også ram og cpu?

Jeg vil investere i alle 3 ting?

> Hvad skal det bruges til? - Spil eller kontorprogrammer eller begge?

Hovedsageligt til musikbehandling & indspilning fra keyboard + sang - samt
til kontorarbejde samt til kopiering af DVD, og jeg har et SBLive 5.1
lydkort som bliver udskiftet senere.

Der skal selvfølgelig være USB 2.0 på bundkortet.

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 11-02-04 17:14

Ove Kristensen wrote:

> Jeg vil investere i alle 3 ting?

Okay, det er bare siden du spørger i bundkort-gruppen :)
- Det er måske dér dit svære valg ligger?

> Hovedsageligt til musikbehandling & indspilning fra keyboard
> + sang - samt til kontorarbejde samt til kopiering af DVD,
> og jeg har et SBLive 5.1 lydkort som bliver udskiftet senere.

Okay, hvilket stik skal der bruges til indspilning fra keyboard?
(jeg aner intet om det punkt... er det bare audio ind på lydkortet?)
Er SB Live 5.1 et godt nok kort til musikbehandling på en, for mig,
lidt professionel måde?
I disse tilfælde ville jeg nok se efter en P4 istedet for AMD, jeg
mener P4 er mere stabil i ydelsen og AMD er mere power for
pengene - er det stadig således egentlig?

> Der skal selvfølgelig være USB 2.0 på bundkortet.

Jeg tror ikke det kan vælges fra :)

Nyt forslag:
CPU: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=37644
Bundkort: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43227
RAM: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=54364

Igen bare et hurtigt forslag, da jeg ikke ved så meget om
musikproduktion.
Tag dig ikke af alle spørgsmålene i denne post, jeg håber
nogle kyndige kan svare :)

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Ove Kristensen

Dato : 11-02-04 19:32

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:402a5418$0$25836$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

[klip]

> [...]
> RAM: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=54364

> Igen bare et hurtigt forslag, da jeg ikke ved så meget om

Ja, men jeg syntes at det er et godt forslag, så tusind tak for hjælpen til
jer allesammen, det var pænt af jer alle at svare.

Med venlig hilsen
fra
OveK.

Fra : Anders Forst

Dato : 11-02-04 17:18

Ud fra en min vurdering af, hvad du skal din computer til,
skal du ikke gå under 2 GHz i CPU. Sørg for at få et bundkort
med Dual-Ram (skal være 2 ens ramoduler - i DDR-PC2700).

Så er det vel op til dig selv, hvad du skal købe af bundkort.
Jeg kører selv med et Chaintech Zenith 9CJS bundkort.
- og en P4 CPU på 2,8 GHz (kan OC til ca. 3,5 GHz).
Det er vel din egen pengepung det handler om - hvor meget du
vil ofre.

Venligst
Anders