ram til compaq
Fra : Torben & Charlotte J~

Dato : 11-02-04 11:47

Hej

Min kammerat har en compaq computer han vil have sat flere ram i. Det er en
800 mhz med 256 mb ram (pc133)

Jeg har prøvet at sætte en Kingston 512 mb ram-blok i (pc133) men det virker
ikke. Den kan slet ikke starte op . Der sidder i forvejn 2 X 64mb Compaq og
1 X 128 compaq . Dem har jeg pillet ud, så der kun sidder en på 512 mb.

nogen forslag til hvad der kan være galt?

mvh

Torben

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 12:52

Torben & Charlotte Jørgensen wrote:

> [...]
> 1 X 128 compaq . Dem har jeg pillet ud, så der kun sidder en på 512 mb.

Hvilket chipset er der på bundkortet?

Fra : JSM

Dato : 11-02-04 13:09

"Torben & Charlotte Jørgensen" <charlotteFJERNDETTE@ka-net.dk> skrev i en
meddelelse news:newscache$8x1xsh$0l2$1@news.ka-net.dk...
> [...]
> 1 X 128 compaq . Dem har jeg pillet ud, så der kun sidder en på 512 mb.
>
> nogen forslag til hvad der kan være galt?

Måske maskinen slet ikke kan håndtere så stort et modul ?
http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/models.asp?root=us kan du
vælge den pågældende Compaq-model og så få oplysninger om hvilke typer
moduler den kan anvende.

mvh
Jesper