CMS løsning søges
Fra : Martin Sand.

Dato : 11-02-04 06:37

Jeg har flg. problemstilling:

En person ønsker en løsning hvor han kan uploade zip-filer til en webserver
uden at han skal bruge et decideret ftp-program. Fra webserveren/hjemmesiden
skal andre kunne hente disse filer. Han ønsker at kunne uploade filerne fra
en html-side, hvor der er felter til at angive stien på de filer som skal
uploades. Filerne skal altid uploades til samme mappe på webserveren.

Derudover vil han have mulighed for angive en tekst som kan læses på
hjemmesiden, som tilhører de enkelte zip-filer.

Jeg tænker på noget CMS her, men har ikke meget kendskab til det. Kan nogen
give et link eller et forslag til ovenstående, så vil jeg sætte stor pris på
hjælpen.

MVH Martin

Xpost til dk.edb.internet.webdesign.clientside,
dk.edb.internet.webdesign.html, dk.edb.internet.webdesign.serverside
Followup til dk.edb.internet.webdesign.html

Fra : Brian Emilius

Dato : 11-02-04 07:54

"Martin Sand." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tænker på noget CMS her, men har ikke meget kendskab til det. Kan
nogen
> give et link eller et forslag til ovenstående, så vil jeg sætte stor pris

> hjælpen.

Hej Martin

Jeg tror det ville være lettest, hvis du har adgang til PHP og MySQL... Så
kan du downloade op til flere forskellige CMS-programmer på
www.sourceforge.net
Søg efter CMS... GroupOffice er fx et godt program.

Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Martin Sand.

Dato : 13-02-04 01:57

Brian Emilius wrote:
> [...]
> på www.sourceforge.net
> Søg efter CMS... GroupOffice er fx et godt program.

Hejsa
Kører Group Office kun under Linux? Jeg skal nemlig bruge det på en
Windows-maskine.

MVH Martin

Fra : Rudy Madsen

Dato : 11-02-04 15:29

Det lyder som om du skal bruge en komponent til uploads, og et webhotel, som
kan modtage filerne.

Jeg bruger selv en upload komponent, som heder AspUpload, og har så en mappe
på serveren, som kun denne komponent har adgang til at skrive i.

Brugeren browser sig frem til den fil, han vil uploade og trykker på en SEND
knap. That's it!

/Rudy

Fra : Martin Sand.

Dato : 13-02-04 02:02

Rudy Madsen wrote:
> Jeg bruger selv en upload komponent, som heder AspUpload, og har så
> en mappe på serveren, som kun denne komponent har adgang til at
> skrive i.

Hejsa
Kan du evt. anbefale noget tilsvarende som share-/freeware?

MVH Martin

Fra : Daniel

Dato : 13-02-04 11:41

Martin Sand. wrote:
> [...]
> dk.edb.internet.webdesign.html, dk.edb.internet.webdesign.serverside
> Followup til dk.edb.internet.webdesign.html

Et CMS-system kan jo meget mere end det, du beskriver her, og da
problemstillingen er så specifik, er det måske nok lidt overkill at
sætte et CMS-system op til at håndtere det. Men under alle
omstændigheder er der en supercool hjemmeside, www.opensourcecms.com,
som har en masse CMS-systemer til afprøvning online - de fleste er gratis.

Fra : Allan Johansen

Dato : 21-02-04 11:08

> [...]
nogen
> give et link eller et forslag til ovenstående, så vil jeg sætte stor pris

Hej Martin Sand

Jeg er ikke helt sikker på, om jeg ved hvor du vil hen, men prøv evt. på
http://www.synkron.dk/sw1049.asp .

Hvis du selv vil lege/arbejde, så kan du kigger her:
http://www.hotscripts.com/ASP/Scripts_and_Components/Content_Management/index.html ,
hvis det er en ASP løsning du er ude efter.

Samme løsninger bare i PHP finder du her:
http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Content_Management/index.html .

Ellers kan du kigge overordnet på: http://www.hotscripts.com

Kender ikke helt specifik noget til CMS, så om dine ønsker kan opfyldes i
den sammenhæng ved jeg desværre ikke, men prøv selv at undersøge linkene.

God fornøjelse

Mvh. Allan Johansen