Fjernskrivebord - NetScreen Remote
Fra : J Jensen

Dato : 11-02-04 01:07

Håber en eller anden har løsningen

Har installeret netscreen remote på min hjemmearbejdsplads. Har fået
adgangskoder og alt ser ud til at virke (mener de kalder det en tunnel?)

Jeg har fået et ikon på skrivebordet (fjernskrivebord) det er sat op efter
anvisninger fra vores support mand (er nu på skiferie).

når jeg aktiverer netscreen remote der ligger fast i processlinjen - ved at
højreklikke og sige aktiver - her skal jeg indtaste mit navn og password.
Der kommer så en melding om "manual connection status": Successfully
connected to my connections. Går ud fra at der nu er "gravet" en sikker
tunnel til firmaet?

Når jeg så trykker på ikonet på skrivebordet med fjernskrivebordet (efter
først at have højreklikket og sørget for at navn etc er korrekt) kommer den
først frem med en meddelelse at den nu: forbinder med xx.x.x.x og så toner
meddelelseskassen med beskeden ned (går i grå) - der kommer et lille
faneblad ned foroven på skærmen (med en knappenålslignende tingest i venstre
side og en minimer/maximer/sluk knap i højre side) -. og så sker der
desværre ikke mere. 30/35 sekunder senere kommer der en meddelse: Sessionen
blev afbrudt på grund af en netværksfejl. Prøv at oprette forbindelse til
fjerncomputeren igen.

Med hensyn til netop denne fejlkode siger hjælpemenuen:

Sessionen blev afbrudt på grund af en netværksfejl. Prøv at oprette
forbindelse til fjerncomputeren igen.

Årsag: En netværksfejl forhindrede din computer i at kommunikere med
terminalserveren.

Løsning: Prøv at oprette forbindelse til fjerncomputeren igen. Hvis den
samme meddelelse vises, skal du kontrollere, at computeren er forbundet med
netværket. Hvis du fortsat ikke kan oprette forbindelse til fjerncomputeren,
skal du kontakte serveradministratoren.

har læst lidt rundt omkring at routeren skal have port 3389 åben for at køre
fjernskrivebord - jeg har en router fra TDC Linksys (blå kasse) og ellers en
adsl linje også fra TDC.Der er installeret XP porofessionel.

Er der nogen der kan hjælpe med en fremgangsmåde der er til at finde ud af
for "dummies" som mig ??

Det mest underlige er forøvrigt at da jeg installerede det i mandag aften
(nat...) fungerede det - næste morgen da jeg lige skulle se hvad der var
sket på kontoret i løbet af morgen, virkede det ikke....?

på forhånd tak for svarene

mvh

JJ

Fra : Tommy

Dato : 11-02-04 10:28

>har læst lidt rundt omkring at routeren skal have port 3389 åben for at køre
>fjernskrivebord - jeg har en router fra TDC Linksys (blå kasse) og ellers en
>adsl linje også fra TDC.Der er installeret XP porofessionel.

Det var så lige det jeg kunne svare lidt på! :) Port 3389 skal ikke
som sådan være åben i din router. Den skal være åben på routeren på
din arbejdsplads. Derudover... det lyder som om du kører via VPN op
mod din arbejdsplads og i så fald tror jeg faktisk at det med porten
er ligemeget idet du via VPN egentlig kommer ind på den anden side af
firmaets router (gennem VPN-boksen). Ikke meget hjælp jeg kunne
tilbyde, men du behøver i hvert fald ikke bøvle med port 3389 i din
egen router. Det er kun hvis du ønsker at connecte til din EGEN
maskine udefra og i det her tilfælde gør du det lige omvendt.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582