Cisco 677 hos TDC?
Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 10-02-04 23:34

Hej

Nogen der ved om det er muligt at bruge en Cisco 677 hos TDC?
Jeg har fået at vide at man skal konvertere sin linje til DHCP for at
benytte standard ethernet router hvis man har ATM kort og modem.
Er en Cisco 677 en standard ethernet router? Og kan jeg bruge dem sammen med
TDC?
Har nemlig hørt at man skal smide routeren på efter deres skillefilter og
modem, jeg ville ellers umiddelbart tro at den skulle direkte i
skillefilteret når den var konfigureret rigtig med brugernavn, password osv.

MVH
Morten

Fra : Morten Davidsen

Dato : 11-02-04 00:24

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har fået at vide at man skal konvertere sin linje til DHCP for at
> benytte standard ethernet router hvis man har ATM kort og modem.
Det er korrekt.

> Er en Cisco 677 en standard ethernet router? Og kan jeg bruge dem sammen
> med TDC?
Nej, Cisco 677 kører over ATM....

> [...]
> modem, jeg ville ellers umiddelbart tro at den skulle direkte i
> skillefilteret når den var konfigureret rigtig med brugernavn, password
Jeg har ikke prøvet det .. men i princippet burde man kunne gøre det.
Altså fra skillefilteret smide kablet i WALL på Cisco'en...

Så skal der nok sættes lidt indstillinger op .. bl.a. skal du nok vide
hvilke VPI/VCI indstillinger TDC kører med ....
og så ændre dem - som beskrives hvordan man gør her >
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/modems/ps296/products_installation_guide_chapter09186a008007dd70.html#xtocid1095516

Udover det skal du nok lave >
set ppp wan0 login TDCusernameXXX
set ppp wan0 pass TDCpassXXX

Men som sagt ... jeg har INGEN erfaring med at prøve det... men gad da godt
høre det ....

/MD

Fra : Morten Lundstr?m

Dato : 11-02-04 08:58

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message news:<c0bp6n$ap6$1@sunsite.dk>...
> "Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse

> Det er korrekt.

> Nej, Cisco 677 kører over ATM....

Så skal jeg vel ikke konvertere til DHCP? :)

> [...]
> hvilke VPI/VCI indstillinger TDC kører med ....
> og så ændre dem - som beskrives hvordan man gør her >

Takker, er VPI/VCI fælles for alle TDC kunder? For så må de vel være
til at opdrive..

> Udover det skal du nok lave >
> set ppp wan0 login TDCusernameXXX
> set ppp wan0 pass TDCpassXXX

Yes, så langt var jeg kommet, desuden skal routeren vel konfigureres
til at få sin WAN ip fra DHCP og PPP routing?

> Men som sagt ... jeg har INGEN erfaring med at prøve det... men gad da godt
> høre det ....

Ok, det er ikke min forbindelse den skal bruges på, det er en
kammerats, men jeg skal lige prøve at hjælpe ham igang med det, men
jeg skal nok vende tilbage.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-04 00:25

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved om det er muligt at bruge en Cisco 677 hos TDC?

Der har endnu ikke været nogen på usenet, for hvem det er lykkedes

> Er en Cisco 677 en standard ethernet router?

Det er en ADSL-ether router. Du skal bruge en ether-ether router

> [...]
> modem, jeg ville ellers umiddelbart tro at den skulle direkte i
> skillefilteret når den var konfigureret rigtig med brugernavn, password

Nej. TDC bruger altid modem. Til gengæld er routeren valgfri.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 11-02-04 00:36

> Der har endnu ikke været nogen på usenet, for hvem det er lykkedes

En lille søgning på google giver dig ret Martin :) ......
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=TDC+%2B+Cisco+677&meta=group%3Ddk.*

Folk har da ellers prøvet må man sige!! ...

/MD

Fra : Morten Lundstr?m

Dato : 11-02-04 08:55

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message news:<4029685b$0$30071$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> "Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
>
> Der har endnu ikke været nogen på usenet, for hvem det er lykkedes

> Det er en ADSL-ether router. Du skal bruge en ether-ether router

Hmm, men hvis jeg nu skal sætte den på en ATM forbindelse er det vel
en ADSL-ether router jeg skal bruge?

> osv.
>
> Nej. TDC bruger altid modem. Til gengæld er routeren valgfri.

Mon ikke man kan fuske sig uden om modem'et?

/Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-04 09:02

"Morten Lundstr?m" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
> Hmm, men hvis jeg nu skal sætte den på en ATM forbindelse er det vel
> en ADSL-ether router jeg skal bruge?

Hvis det er en TDC, så få den konverteret til ethernet/DHCP. Det er ulig
nemmere og billgere end at skulle fedte med en ADSL-router

> Mon ikke man kan fuske sig uden om modem'et?

Til hvilket formål?

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 11-02-04 16:06

> "Morten Lundstr?m" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvis det er en TDC, så få den konverteret til ethernet/DHCP. Det er ulig
> nemmere og billgere end at skulle fedte med en ADSL-router

Okay, men nu er det sådan at jeg har en Cisco 677 i forvejen...

> Til hvilket formål?

Når man har en Cisco 677 i forvejen? :)
Evt. kunne man vel fuske den til at route efter modem'et?

/Morten

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-04 16:17

> Når man har en Cisco 677 i forvejen? :)
> Evt. kunne man vel fuske den til at route efter modem'et?

Næppe. Og en ether-ether router koster omkring 500 kr. Hvor meget gider du
bøvle for at spare penge i den størrelsesorden?

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 11-02-04 16:42

> Næppe. Og en ether-ether router koster omkring 500 kr. Hvor meget gider du
> bøvle for at spare penge i den størrelsesorden?
Meget

/Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-02-04 20:26

In article <%2sWb.88475$jf4.5577429@news000.worldonline.dk>,
semizealot@iname.com says...

> Meget

En gammel PC og 2 netkort, samt noget linux-baseret routersoftware:
anlået pris 100,-

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 11-02-04 21:27

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in message
> In article <%2sWb.88475$jf4.5577429@news000.worldonline.dk>,
> semizealot@iname.com says...

> En gammel PC og 2 netkort, samt noget linux-baseret routersoftware:
> anlået pris 100,-
Skal ATM kortet ikke i og så ét netkort? :P

/Morten

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-02-04 12:12

In article <LewWb.88590$jf4.5589022@news000.worldonline.dk>,
semizealot@iname.com says...

> Skal ATM kortet ikke i og så ét netkort? :P

Det var et alternativ til ATM/Cisco 677 - nemlig ethernet/DHCP.

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 11-02-04 22:08

Så er det meste af konfigurationen færdig, jeg mangler bare VPI/VCI
indstillingerne, jeg har kigget på ATM kortet i maskinen men det siger VPI 0
og VCI 101, det kan man ikke indtaste i routeren... Nogen forslag?
Routeren er sat i bridge mode osv.

/Morten

Fra : Morten Davidsen

Dato : 12-02-04 00:15

> [...]
0
> og VCI 101, det kan man ikke indtaste i routeren... Nogen forslag?
Hvad skete der når du prøvede >
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/modems/ps296/products_installation_guide_chapter09186a008007dd70.html#xtocid1095516
??

> Routeren er sat i bridge mode osv.
Sikker på den skal være det???

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-04 10:52

> Hvad skete der når du prøvede >

http://www.cisco.com/en/US/products/hw/modems/ps296/products_installation_guide_chapter09186a008007dd70.html#xtocid1095516

denne link giver jo så måske svaret på hvorfor man ikke kan bruge en
cisco677 til TDC's net, idet TDC bruger 0/101 (vp/vc) værdierne og routeren
ikke understøtter vci værdier over 63.

/Steen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-02-04 12:24

"Steen Nielsen" <steni at tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> denne link giver jo så måske svaret på hvorfor man ikke kan bruge en
> cisco677 til TDC's net, idet TDC bruger 0/101 (vp/vc) værdierne og
routeren
> ikke understøtter vci værdier over 63.

Det er en ren ATM-mæssig problemstilling. Der var tidligere også problemer
på ADSL-niveau, men disse har der været formodninger om at man kunne omgå
med de nye DSLAM-versioner. Der er dog som sagt ikke nogen der har haft held
med det endnu

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-04 16:40

> [...]
> på ADSL-niveau, men disse har der været formodninger om at man kunne omgå
> med de nye DSLAM-versioner. Der er dog som sagt ikke nogen der har haft

Jep det er et rent atm opsætnings spørgsmål. Men da TDC kører med 0/101 og
677 routeren ikke understøtter vci værdier større end 63 får man ikke
routeren til at virke på TDC opsætning, medmindre man kan få ændret standard
opsætningen (meget lidt sandsynligt). En Cisco677 router kan i langt de
fleste tilfælde sagtens få linien trænet mod en TDC DSLAM, -de gamle 1.3
versioner er udfaset nu :), så det er ikke der problemet er.

/Steen

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 12-02-04 18:58

> "Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeps, det har jeg læst at der var én der havde held med på en nyere cisco
router.

MVH
Morten