c++ /dev/ttyS0 input-output
Fra : Carsten

Dato : 10-02-04 22:55

Hej NG
jeg har fundet denne stump kode på nettet og den fungere OK
jeg har skiftet file example.txt ud med /dev/ttyS0 og jeg får output
på "com1" som er forbundet til en LapTop med et terminal emulerings program
og får selvfølgelig output her!
men hvad skal der til for at få input fra "com1" således at hver gang jeg
taster CTRL på LT kommer der en ny linje fra c++ programmet ??

C++ "NB" Carsten

#include <iostream>
#include <fstream>
using namespace std;

int main()
{
// open file ``example.dat'' for reading and writing
filebuf buffer;
ostream output(&buffer);
istream input(&buffer);
buffer.open ("example.txt", ios::in | ios::out | ios::trunc);

for (int i=1; i<=4; i++) {
// write one line
output << i << ". line" << endl;

// print all file contents
input.seekg(0); // seek to the beginning
char c;
while (input.get(c)) {
cout.put(c);
}
cout << endl;
input.clear(); // clear eofbit and failbit
}
}

Fra : Byrial Jensen

Dato : 12-02-04 20:54

Carsten wrote:
> [...]
> men hvad skal der til for at få input fra "com1" således at hver gang jeg
> taster CTRL på LT kommer der en ny linje fra c++ programmet ??

Du åbner /dev/ttyS0 for læsning og læser i princippet input på samme
måde som fra fil. Hvis du bruger Linux, kan du kigge på Serial
Programming HOWTO som har et programeksempel i C.