ATX-kabinet, "hi-fi-style"
Fra : Frans Svendsen

Dato : 10-02-04 22:33

Hej NG

Jeg går og pusler med ideen om at lave en stue-PC, som passer ind i mit
Hi-Fi anlæg bestående af enheder der er ca. 42,5 cm brede. Er der nogen
herinde, som kan anbefale et sort desktop kabinet i den størrelse, som tager
et almindeligt ATX-MB og samtidig har plads til både FDD og et 5,25" drev?

Har pløjet edbprisr.dk igennem flere gange, men de kabinetter jeg synes er
pæne, tager enten kun Micro-ATX, eller også er der noget andet i vejen.

Forslag modtages med glæde.

Frans

Ved direkte henvendelse send til
simpsons snabela oncable punktum dk

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 10-02-04 23:01

Frans Svendsen wrote:
> Jeg går og pusler med ideen om at lave en stue-PC,
> som passer ind i mit Hi-Fi anlæg bestående af enheder
> der er ca. 42,5 cm brede.
>
> Forslag modtages med glæde.

Begynd og tegn, du skal nok selv lave et i de mål.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-02-04 23:28

"Frans Svendsen" <virker_ikke@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pæne, tager enten kun Micro-ATX, eller også er der noget andet i vejen.

Hvis du har mod på selv at gå i krig at lave et kabinet der opfylder dine
behov 100%, vil jeg anbefale at du ser dig om i elektronik forretninger
rundt omkring efter et rackkabinet, de fås i forskellige størrelser (mon
ikke 19" er nogenlunde den størrelse du søger?) og kan med lidt snilde
sagtens laves om til et pckabinet.
Du kan så plyndre en udbrændt pc for racks til HD, floppy og CD-ROM som du
kan bygge ind i kabinettet.
PSU'en kan du pille "låget" af og montere deri også.

Hvis du ikke har en Dremel eller lignende må du hellere ønske dig en, for du
får brug for sådan en.
En god idé er at måle, tegne, måle, tegne osv. indtil du har helt styr på
hvor hvad skal være og hvorfor.

Hvis du finder modet til projektet ønsker jeg dig held og lykke med det

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-02-04 00:31

<http://www.coolermaster.de/produkte.php?pid=14>

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Brian Hansen

Dato : 11-02-04 16:06

> [...]
> pæne, tager enten kun Micro-ATX, eller også er der noget andet i vejen.

Udover Coolermastereren, som jeg selv skal have købt, er der også D.vine fra
computer-parts.dk.
D.vine er nok creamen inden for HTPC-kab. med 8 mm front. Dog kun plads til
1 CD-drev. Desværre koster det lidt over 3.000,-
Lian Li har også nogle modeller, kun 36cm bred.

Brian

Fra : Frans Svendsen

Dato : 11-02-04 23:16

Jeg siger tak for ideerne!

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 12-02-04 22:36

"Frans Svendsen" <virker_ikke@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg siger tak for ideerne!

Vi er ikke færdige, for vi mangler HUSH.
http://www.hushtechnologies.com/

De er 440 mm bredde, og er uden blæsere ! ! !

De koster spidsen af en jetjager, men kig på dem... Er de ikke fede?

Rune

Fra : Frans Svendsen

Dato : 13-02-04 23:39

RIGTIG flotte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 14-02-04 18:57

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
>
> De er 440 mm bredde, og er uden blæsere ! ! !
>
> De koster spidsen af en jetjager, men kig på dem... Er de ikke fede?

De er enormt flotte - kan bare ikke finde nogle forhandlere i Danevang eller
nabostaterne ...ved du hvor de fås ...OOOOOGGGGG til hvilken pris

Mvh
Arne Rasmussen

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 15-02-04 22:50

"Arne Rasmussen" <jumping58@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
eller
> nabostaterne ...ved du hvor de fås ...OOOOOGGGGG til hvilken pris

Der er da mulighed for at købe dem direkte fra sitet, og de sender til
Danmark.

Rune