MySQL: COUNT
Fra : Nis sarup

Dato : 10-02-04 21:05

Hvad er syntaxen for at få antal rows hvor, f.eks., "done" er lig 0?

Det er det tredje begynder spørgsmål jeg stiller her om MySQL. Er der
nogen der har et link til en god tutorial?
--
Nis Sarup http://www.nis.sarup.dk/

"Time is fun when you're having flies" -- Kermit the Frog

Fra : Peter Brodersen

Dato : 10-02-04 21:32

On Tue, 10 Feb 2004 21:04:56 +0100, Nis sarup
<myfirstname@mylastname.dk> wrote:

>Hvad er syntaxen for at få antal rows hvor, f.eks., "done" er lig 0?

SELECT COUNT(*) FROM tabel WHERE done = 0;

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: saltomortale (og ikke saltomotale)

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 11-02-04 10:11

http://www.geocities.com/SiliconValley/Vista/2207/sql1.html

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
Universities are truly storehouses of knowledge: Students arrive from