-1.000.000.000
Fra : Lars K Jakobsen

Dato : 22-11-00 14:50

Hej

Jeg har lige et dummespørgsmål?

Hvordan laver en int som kan indeholde -1.000.000.000?

Jeg har prøvet int, long, signed long og et par stykker mere!

/lars

Fra : N/A

Dato : 22-11-00 21:49

Fra : N/A

Dato : 22-11-00 21:49

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 22-11-00 21:49

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> ANSI-C garanterer ikke mere end -32768 til 32767.
>
> Både M$VC++ og GCC klarer +- 2E9 som en mis.

I min Ansi C bog (GAMMEL)
(The C programming language by Brian w Kernighan, 1988 by Bell Telephone)

short ér 16 bit
long ér 32 bit
int kan være både 16 og 32 bit, men vil normalt være den naturlige størrelse
for den pågældende maskine.

Mvh
Morten@Klostergaard.dk
Stud. Dataingeniør AAU

Fra : N/A

Dato : 22-11-00 22:08

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 22-11-00 22:08

"Kent Friis" <leeloo@mailandnews.com> skrev i en meddelelse

> Den naturlige størrelse vil da være 64bit for næsten alt andet end
> intel.

Ikke dengang bogen blev skrevet!

\MK

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 23-11-00 00:11

In <slrn91odc6.3e0.leeloo@gandalf.arda.local> leeloo@mailandnews.com (Kent Friis) writes:

>Den naturlige størrelse vil da være 64bit for næsten alt andet end
>intel.

For 64 bit kan man i mange compilere, bruge typen long long
/Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-00 02:06

Morten Klostergaard skrev:

>short ér 16 bit
>long ér 32 bit

Undskyld, jeg tænkte på en int. Byrial har de rigtige værdier.

Bertel
--
http://lundhansen.dk/bertel/
FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 08:34

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 08:34

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 08:34

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 08:34

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 08:34

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 29-11-00 08:34

"Byrial Jensen" <bjensen@nospam.dk> wrote in message

> Nej, det behøver man ikke. Man kan bot bruge typerne i stdint.h

Korrekt, men det er mig bekendt ikke ens fra kompiler til kompiler og os->os
osv.

Men jeg kan huske forkert, jeg har kun lavet Java i lang tid :)

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : N/A

Dato : 30-11-00 08:51

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 30-11-00 08:51

> skal alle findes i en C99-oversætter.
>
> int_leastX_t er den mindste type som fylder mindst X bit.
>
> int_fastX_t er den type med mindst X bit som det generelt er
> hurtigst at bruge.
>
> Typerne med u- er uden fortegn (unsigned).
>
> Der findes også typedefinitioner med fast angiven bredde, men der
> er ikke noget krav om hvilke der skal findes. Men hvis f.eks.
> typen int24_t eksisterer, betegner den en heltalstype med 24 bit
> og 2-komplement repræsentation. Tilsvarende med andre intX_t og
> uintX_t typer.

Netop som du skriver, at der ikke er nogle krav til at fast bredde typer
skal være defineret er ikke godt, specielt ikke hvis man flytter ting fra et
embeddet system til et andet.

Fra : N/A

Dato : 04-12-00 08:27

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 04-12-00 08:27

> Bredden af de typer som en C-oversætter tilbyder, afhænger i
> praksis selvfølgelig af hvad den undeliggende hardware kan
> behandle.
>
> Så hvis 2 systemers hardware kan behandle tal med de samme bredder,
> vil C99-oversættere for de 2 systemer med meget stor sandsynlighed
> definere de samme intN_t typer i deres stdint.h.

Problemmet er 'med meget stor sandsynlighed' for det er ikke altid og skaber
derfor altid problemmer.
Så hvis man vil være sikker definerer man altid selv sine typer

Fra : Bear

Dato : 23-11-00 21:12

Virker i Visual C:

long int i = -1000000000;

Bear

"I hope life isn't a joke, because I don't get it."
ICQ: 2745075