ADSL (TDC)
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-02-04 19:15

Da ADSL var nyt kan jeg huske der var nogle sider hvor man kunne
checke om der var etableret ADSL i det område. Men de lader til at
være væk?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-02-04 19:18

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> writes:

>Da ADSL var nyt kan jeg huske der var nogle sider hvor man kunne
>checke om der var etableret ADSL i det område. Men de lader til at
>være væk?

De er nok forsvundet, fordi praktisk talt alle, der ikke
bor på landet, kan få ADSL. Yderområderne er nok så små,
at det ikke kan betale sig at vedligeholde siderne. Så
hellere snakke med kunderne i de få tilfælde, hvor der
er tvivl.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-02-04 19:33

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

> [...]
>at det ikke kan betale sig at vedligeholde siderne. Så
>hellere snakke med kunderne i de få tilfælde, hvor der

Hvordan defineres "på landet"?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 10-02-04 19:37

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> writes:

>Hvordan defineres "på landet"?

"Længere væk end 5 km kabelvej fra nærmeste central"

Mvh.
   KLaus.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-02-04 22:39

Klaus Ellegaard skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> "Længere væk end 5 km kabelvej fra nærmeste central"

Mage til præcise, men ubrulige svar, skal man vist lede længe efter

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Niels Callesøe

Dato : 10-02-04 19:38

Lars Kim Lund wrote:

> Hvordan defineres "på landet"?

Så vidt jeg husker er alle centraler opgraderet til ADSL (men ikke
nødvendigvis fremskudte centraler og/eller teknikerhuse). Som
tommelfingerregel betyder det at hvis du bor under 5km fra en central,
kan du få ADSL.

--
Niels Callesøe - dk pfy
Peddling Ourselves To Death, an essay by Fred:

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-02-04 19:55

"Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:

> [...]
>nødvendigvis fremskudte centraler og/eller teknikerhuse). Som
>tommelfingerregel betyder det at hvis du bor under 5km fra en central,

ok, fair nok. Og hvordan kan man se om der er en central i en by eller
om det er et teknikhus eller fremskudt central?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-02-04 21:05

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> ok, fair nok. Og hvordan kan man se om der er en central i en by eller
> om det er et teknikhus eller fremskudt central?

I gamle dage var der en "manuelt" vedligeholdt liste, men jeg har ikke set
noget siden den geografiske nummerportering trådte i kraft.
Hvis du har telefonnummeret på en nuværende ejer eller nabo kan du
antageligvis få linjen målt

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 11-02-04 17:07

Martin Højriis Kristensen wrote:

> [...]
> noget siden den geografiske nummerportering trådte i kraft.
> Hvis du har telefonnummeret på en nuværende ejer eller nabo kan du

Jep. Ring på 80 80 80 10 med nummeret og bed om at få det tjekket.
Bemærk dog at hvis du benytter naboens nummer (f.eks fordi dit eget ikke
er flyttet derud endnu, eller dem der bor der ikke har tlf), så kan
der i sagens natur godt være lidt usikkerhed på resultatet (bønder har
det jo med ikke at bo op og ned af hinanden :)).

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Spangkuk

Dato : 10-02-04 19:43

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan defineres "på landet"?

Hvis du er i tvivl, er det højest sandsynligt, at du
bor "på landet".

Spang

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-02-04 19:59

"Spangkuk" <hrmfkekgh@tiyestkt.øå> wrote:

>Hvis du er i tvivl, er det højest sandsynligt, at du
>bor "på landet".

Tja, lige nu bor jeg ikke ret meget på landet. Men jeg overvejer at
flytte, og ADSL tilgængelighed er en parameter i den sammenhæng.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Spangkuk

Dato : 10-02-04 20:05

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Tja, lige nu bor jeg ikke ret meget på landet. Men jeg overvejer at
> flytte, og ADSL tilgængelighed er en parameter i den sammenhæng.

Pudsigt,- det var det også da vi flyttede..

Spang

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 11-02-04 00:41

On Tue, 10 Feb 2004 19:58:39 +0100, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

>Tja, lige nu bor jeg ikke ret meget på landet. Men jeg overvejer at
>flytte, og ADSL tilgængelighed er en parameter i den sammenhæng.

Hvis det skulle vise sig, at du er for langt fra centralen, kan det
være at et Proaccess Fast Kredsløb er en mulighed. Det kan række langt
fra centralen, og er ikke fuldstændig uoverkommeligt økonomisk. Dog er
det ikke flatrate, men trafikafregnet, hvilket for mit eget
vedkommende stadig ikke ville gøre det uattraktivt.

Det er dog ikke alle centraler, der forefindes faste kredsløb til
citytakst på, men man har jo lov at være heldig :)

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen (Klein Web)

Fra : Mithril

Dato : 11-02-04 04:16

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> wrote in message

> Hvordan defineres "på landet"?

Der hvor det begynder at lugte af gylle !?!

Fra : S

Dato : 10-02-04 19:24

Lars Kim Lund skrev
> Da ADSL var nyt kan jeg huske der var nogle sider hvor man kunne
> checke om der var etableret ADSL i det område. Men de lader til at
> være væk?

Nej da. Det ligger hos de enkelte udbydere som tilbyder ADSL. fx.
http://cybercity.dk/privat/produkter/adsl/bestilling/

I øvrigt skal man da vist bo dybt inde i de norske fjelde eller på øer
mindre end Samsø for ikke at kunne leje ADSL. 95% af landet er dækket, og
det er på vej imod 98%.

Fra : S

Dato : 10-02-04 20:51

Lars Kim Lund skrev
> Da ADSL var nyt kan jeg huske der var nogle sider hvor man kunne
> checke om der var etableret ADSL i det område. Men de lader til at
> være væk?

Hvordan kan det være, at du som medlem af StyreGruppen poster i den forkerte
gruppe? Jeg troede af alle, at styregruppens medlemmer postede de rigtige
steder. Hvorfor er indlægget ikke skrevet i

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 10-02-04 21:30

"S" <ugyldig@spammail.indvalid> wrote:

>Hvordan kan det være, at du som medlem af StyreGruppen poster i den forkerte
>gruppe? Jeg troede af alle, at styregruppens medlemmer postede de rigtige
>steder.

De bestræber sig i hvert fald på det. Men det er ikke ensbetydende med
at det altid lykkedes.

>Hvorfor er indlægget ikke skrevet i news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl?

Tja - uopmærksomhed. Jeg beklager.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : John Sahl

Dato : 11-02-04 00:31

Lars Kim Lund wrote:
> Da ADSL var nyt kan jeg huske der var nogle sider hvor man kunne
> checke om der var etableret ADSL i det område. Men de lader til at
> være væk?

I al fald den side jeg kørte på xdslinfo.dk er lukket ned,
manglende tid og den store udbredelse af nye løsninger
gjorde det for uoverskueligt at holde den opdateret.

Checkeren som kunne lave de opslag er af den grund
også væk.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk