Thailandske hunde
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 10-02-04 18:13

Hejsa, så er jeg tilbage igen efter en skøn ferie i Thailand.............

Jeg ved jo der er mange hunde elskere herinde ( forhåbenlig alle *S* ), så
jeg har lige lyst til at fortælle om alle de mange hunde der strejfer
omkring på gaderne derude, hvilket er hårdt for en hunde elsker at se på.

Som sagt er der et utal at herreløse hunde derude, og mange af dem har det
ikke godt. De er plaget af lopper, nogen så meget at de var hårdløse, og
fyldt med sår, og de er tynde som bare pokker.
Så en, nøj hvor var han ussel, får det helt dårligt ved tanken om hvor
dårligt han har det.
Og ikke nok med det, så behandler befolkningen dem bare som det rene skidt.
Jeg må tilstå selvom jeg jo godt ved de har et helt andet forhold til
hundene derude end vi har her hjemme, at jeg flere gange ikke kunne holde
min mund, og bad dem om ikke at stå hundene, de kiggede bare mærkeligt på
mig

En aften fik jeg øje på en lille bitte hvalp, jeg måtte straks der over. Det
viste sig at der var 5 hvalpe. Nøj hvor var de søde, men ved tanken om
hvilken verden der venter dem, tænker jeg bare stakkels dem.

Mit savn af Nicki har godt nok været meget stort efter min oplevelse i
Thailand, så glæden var bare rigtig stor i dag da jeg igen fik ham hjem .

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : pedellen

Dato : 11-02-04 09:15

Hej Bolette

Velkommen tilbage fra det skønne Thailand.

Jeg har også været i Thailand. Det ligger dog ca 10 år tilbage i tiden.
Men jeg blev også chokeret over deres hunde. Bl.a. så jeg en hund, som
manglede det halve af overmunden. Så lå tungen bare der som i en lille
skål. Det var godt nok ikke særlig lækkert. Og gad vide, hvordan den fik
mad.
Og ja, de fleste hunde, de er der bare...

Med venlig hilsen
Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-04 11:08

Hejsa

Jeg har også selv været i Thailand og undrede mig også meget over alle de
herreløse hunde og hvorfor de sygeste af dem ikke blev aflivet. Problemet i
Thailand er, at de er budhister, ikke at det i seig selv er et problem, slet
ikke - men ifølge deres tro må de ikke aflive hundene da de tror på
reinkarnation og derfor er det for dem ikke muligt at vide, om hunden er en
evt. bedstemor, onkel osv. Det var i hvert fald den forklaring vi fik da vi
spurgte.

Mvh
HP