er 512 Kbps / 8 = 64kb / s ?
Fra : Bo

Dato : 10-02-04 17:52

Jeg prøver på at finde ud af hvor hurtig min Stofa egentlig forbindelse er.
Jeg downloader ofte med ca. 110 kb/s er det korrekt at det svarer til 110 *
8 = 880 kbps ?

Mvh
Bo

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 10-02-04 18:07

"Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk> skrev:

> Jeg prøver på at finde ud af hvor hurtig min Stofa egentlig
> forbindelse er. Jeg downloader ofte med ca. 110 kb/s er det
> korrekt at det svarer til 110 * 8 = 880 kbps ?

Du skal nok nærmere gange med 10 pga. overhead, så det er ca. en 1 Mbit
forbindelse du har.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bo

Dato : 10-02-04 18:23

Ok tak - det er da helt fint til 300,- / mdr.

Surt det snart er slut

Fra : Nicolai

Dato : 10-02-04 20:24

"Bo" <no_name[no spam]@ofir.dk> wrote in message

> Ok tak - det er da helt fint til 300,- / mdr.

Jo, men er det så ikke forbrugsafregnet? Eller har du et specieltilbud?

> Surt det snart er slut

Nic

Fra : Bo

Dato : 10-02-04 22:38

> Jo, men er det så ikke forbrugsafregnet? Eller har du et specieltilbud?

Det er rigtigt, maks. 5gb / mdr. hvilket nu også passer mig fint.

Bo

Fra : Nicolai

Dato : 10-02-04 22:46

> Det er rigtigt, maks. 5gb / mdr. hvilket nu også passer mig fint.

Jo, det er sikkert nok til mange. Men det hører jo med til historien med de
300 kr. om måneden, at der er forbrugsafregning. Jeg betaler selv 430,- for
flatrate hos Tele2, men bor så jeg er "en af de heldige der kan få
stofanet". Så ville bare tjekke.

> Bo

Nic

Fra : Allan Olesen

Dato : 10-02-04 20:57

> [...]

>Jeg downloader ofte med ca. 110 kb/s er det korrekt at det svarer til 110 *

Bortset fra overhead, som andre har nævnt, så er der også to slags
kilo inde i billedet:

1 kilobyte = 1024 bytes [1]
1 kilobit/s = 1000 bit/s

Tager man ikke hensyn til det, laver man dermed en fejl på 2,4%.

[1]: Til evt. klogehoveder: Ja jeg kender godt til kibibytes, men den
diskussion må vi hellere glemme.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kaare

Dato : 12-02-04 00:45

"Allan Olesen" <asdfgerw@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tager man ikke hensyn til det, laver man dermed en fejl på 2,4%.
>
> [1]: Til evt. klogehoveder: Ja jeg kender godt til kibibytes, men den

.... Der findes ingen vej uden om... beklager... Det er forkert. :)

Du gennemhuller det faktisk selv. Eftersom at du selv skriver bit... og det
jo faktisk er det binære talssytems skyld at man blev nødt til at skabe
denne værdi (kibi).

Hellere regne lidt forkert og være tæt på, end at gå ud i denne diskussion.
Jeg gider heller ikke tage diskussionen mere - skal vi ikke bare bede folk
om at ignorere dit indlæg? :)

/Kaare

PS... men det er stadig forkert det du skriver. :)

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-02-04 09:32

"Kaare" <nothing@nonews.spam> wrote:

>... Der findes ingen vej uden om... beklager... Det er forkert. :)

Forkert at undlade kibibytes?

I så fald er du jo et af klogehovederne. Tænk så lidt over, hvilken
form for kilobytes, spørgeren har fået oplyst fra sin maskine. Bytes x
1000 eller bytes x 1024?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kaare

Dato : 12-02-04 10:54

> Forkert at undlade kibibytes?

Nej.. det var godt nok... det forvirrer bare alle normale mennesker. :)

> I så fald er du jo et af klogehovederne. Tænk så lidt over, hvilken
> form for kilobytes, spørgeren har fået oplyst fra sin maskine. Bytes x
> 1000 eller bytes x 1024?

Jeg vil næppe kalde mig et klogehoved. Men ikke desto mindre har IEEE sat
standarden... og det er jo trods alt det de gør.
IEEE har heldigvis strukket sig og accepteret at man siger kilo om både 1000
og 1024... så vi kan heldigvis ånde lettet op. Men hvis man skal være
perfektionist er det _mest_ korrekte at kiB er 1024 Bytes, og kB er 1000
Bytes. Dengang (i 3 verdenskrig - krigen "k" mod "ki") blev microsoft og
Bill Gates jo også hængt ud som uvidene, da Windows heller ikke tog højde
for denne standard.

Vi må nok bare indse at uanset om det er 1000 eller 1024 er det kilo.

Men der dit indlæg er forkert, er at det ikke har noget med bit kontra Bytes
at gøre.

/Kaare

Fra : Thomas Corell

Dato : 12-02-04 09:47

Kaare wrote:
> [...]

(vi slipper åbenbart ikke ;))

> ... Der findes ingen vej uden om... beklager... Det er forkert. :)

bi/by/whatever er ikke en SI enhed (Internatiomal System of Units).

ki er ikke et SI prefix.

--
Don't waste space

Fra : Kaare

Dato : 12-02-04 11:01

"Thomas Corell" <nospamplease@corell.dk> skrev i en meddelelse

> (vi slipper åbenbart ikke ;))

Vi må hellere stoppe det... men ARRRGH... fingrene kører bare automatisk!

> bi/by/whatever er ikke en SI enhed (Internatiomal System of Units).
>
> ki er ikke et SI prefix.

Det er jo som man tager det. Det er nedfældet af IEEE - og der er ikke langt
mellem de to ting. Det vigtigste er bare at folk generelt ikke bliver
skuffet pga af dette (feks af størrelsen på en HD).

Men lad os droppe det, inden det tager overhånd. :)

/Kaare