TV-kort eller DVD-recorder?
Fra : Nico

Dato : 10-02-04 16:49

Recorderen koster omkring 6000,-
TV-kortet omkring 1200,-

Hvad ville i vælge?
Begge dele kan vel det meste?
Jeg har lige nu TV-oout sat til TV'et, og lyden over anlægget, så jeg hælder
til tv-kortet?
Nogen der har for / imod?

På forhånd tak!

--

Nico

(remove all xyz from email address to reply)

Fra : Edmund

Dato : 11-02-04 02:29

Nico skrev:

> Recorderen koster omkring 6000,-
> TV-kortet omkring 1200,-
>
> Hvad ville i vælge?
> Begge dele kan vel det meste?
> Jeg har lige nu TV-oout sat til TV'et, og lyden over anlægget, så jeg
> hælder til tv-kortet?
> Nogen der har for / imod?

Det er jo lidt bøvlet at programere en pc til optagelse
Først skal man ind i bios for at starte pc kl ??, og så bagefter ind i
tvkort softwaren for at indstille start der også.

Hvad med recorderen optager den til DVD eller en harddisk, kan man få
begge dele ?
Er harddisken nem at flytte til pc

Prisforskellen, taler vel for pc løsningen, det er jo også rart at kunne
se tv på pc
--
Mvh Edmund

Fra : Nico

Dato : 11-02-04 07:06

> Det er jo lidt bøvlet at programere en pc til optagelse
> Først skal man ind i bios for at starte pc kl ??, og så bagefter ind i
> tvkort softwaren for at indstille start der også.
Den kører alligevel, så hvis softwaren er nem er resten nemt...

> Hvad med recorderen optager den til DVD eller en harddisk, kan man få
> begge dele ?
Begge dele.

> Er harddisken nem at flytte til pc
Donno :)

> Prisforskellen, taler vel for pc løsningen, det er jo også rart at kunne
> se tv på pc

Netop.

Fra : Jesper

Dato : 11-02-04 07:46

"Nico" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Recorderen koster omkring 6000,-
> TV-kortet omkring 1200,-
>
> Hvad ville i vælge?
> Begge dele kan vel det meste?
> Jeg har lige nu TV-oout sat til TV'et, og lyden over anlægget, så jeg
hælder
> til tv-kortet?
> Nogen der har for / imod?
>
> På forhånd tak!
>
> --

Jeg er i hvert fald mægtig glad for min kombination af pc/tvkort/xbox - det
fungerer fremragende.

Fra : Nico

Dato : 11-02-04 07:50

> Jeg er i hvert fald mægtig glad for min kombination af pc/tvkort/xbox -
det
> fungerer fremragende.

Lyder spændende. Hvilket tvkort og hvilke software optager du med?

Fra : Jesper

Dato : 11-02-04 14:05

> det
>
> Lyder spændende. Hvilket tvkort og hvilke software optager du med?

Terratec Cynergy TV400 - kun mono, men hva' faen.
og Intervideo WinDVR - følger med kortet.

Den findes også i en stereoversion Cinergy tv600

Fra : Erik Dan

Dato : 11-02-04 15:04

"Jesper" <Glem_det_sp@m.dk> wrote in message

> Terratec Cynergy TV400 - kun mono, men hva' faen.
> og Intervideo WinDVR - følger med kortet.
> ----------
Hmm bruger også Cinergy TV400 og WinDVR 3 til at optage med ,og jeg optager
da i stereo.

/ Dan

Fra : Edmund

Dato : 11-02-04 16:51

Erik Dan skrev:

bruger også Cinergy TV400 og WinDVR 3 til at optage med ,og jeg
> optager da i stereo.

Det er vel kun når du optager fra en video eller anden ekstern kilde
Fra tuneren i kortet er det normalt kun mono.

Så hvis du har stereo fra tuneren, tror jeg der er mange der gerne vil
vide hvordan du har båret dig af.

Der er måske lige kommet nye drivere?
--
Mvh Edmund

Fra : Erik Dan

Dato : 11-02-04 18:26

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er vel kun når du optager fra en video eller anden ekstern kilde
> Fra tuneren i kortet er det normalt kun mono.
Jamen det kan da godt være at jeg har misforstået noget ,jeg gik bare ud fra
at det blev optaget i stereo når der oppe i venstre hjørne af displayet på
Intervideo WinDVR 3 står f.eks MTV(eller hvilken somhelst anden valgt tv
kanal) - STEREO .

/ Dan

Fra : Erik Dan

Dato : 11-02-04 18:45

"Erik Dan" <Dan@mirage.dk> wrote in message

> [...]
> Intervideo WinDVR 3 står f.eks MTV(eller hvilken somhelst anden valgt tv
I Setup --> TV har jeg under Stereo Broadcast valgt Stereo , men det har
åbentbart ingen reel betydning.

/ Dan

Fra : Edmund

Dato : 15-02-04 08:35

Erik Dan skrev:

> I Setup --> TV har jeg under Stereo Broadcast valgt Stereo , men det
> har åbentbart ingen reel betydning.

Vil det så sige, at det reelt ikke er stereo når du lytter til det, men
at der bare står stereo i programmet.
Der er andre der har oplevet en form for rumklang, men reelt er det ikke
stereo.
Prøv at optage noget MTV via din video med lyd sat direkte til lydkortet
og sammenlign med en tuner optagelse.

Demultiplex evt. lyd delene med f.eks www.tmpgenc.net og upload dem
eller lav et par små wmv´er med movie maker.

Har du set denne tråd
Hvilket bundkort / CPU har du.
--
Mvh Edmund

Fra : Nico

Dato : 11-02-04 19:55

> Terratec Cynergy TV400 - kun mono, men hva' faen.
> og Intervideo WinDVR - følger med kortet.
>
> Den findes også i en stereoversion Cinergy tv600

Prisniveau? Og kan det anbefales? Er det GUF eller ok?

Fra : Jesper

Dato : 12-02-04 00:16

> Prisniveau? Og kan det anbefales? Er det GUF eller ok?

nogle hundrede kroner - det er i hvert fald bedre end det pinnacle jeg havde
før. Men det afhænger self. af dit tvsignal. Men jeg er som sagt rigtig godt
tilfreds.

Fra : Jesper

Dato : 12-02-04 00:19

"Jesper" <Glem_det_sp@m.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
havde
> før. Men det afhænger self. af dit tvsignal. Men jeg er som sagt rigtig

Arh... ok... jeg checkede lige... ca. 700 kroner - lillebror fås til 500

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 12-02-04 18:04

> Arh... ok... jeg checkede lige... ca. 700 kroner - lillebror fås til 500
Hej.
Da jeg købte mit (Cinergy tv 400) da sagde han oppe i butiken at det eneste
forskel på 400'eren og 600'eren var at der var radio i 600'eren.
Der har også været skrevet en del om Cinergy tv 400/600 her på siderne, og
der er flere der skriver at ikke er ægte stereo, men at de bare har lagt den
samme lydkanal ind i begge sider, men ved ikke om det passer.

Mvh. Jørgen Nielsen.