IP adresse på printserver
Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 10-02-04 15:35

Hvordan finder jeg IP adressen på min printserver?

Jeg kan ikke finde den rigtige adresse så jeg kan komme i kontakt med den,
da XP home ikke understøtter NetWare klient så PS Admin. programmet kan
fungere.

Dan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-02-04 15:59

"Dan Knudsen [2000]" <news@FJERNapart.dk> wrote in message
> [...]
> da XP home ikke understøtter NetWare klient så PS Admin. programmet kan

kan du ikke udprinte en testside?så skriver den nok dens Ip adresse

Men ellers burde du jo kigge i manualen hvad dens IP er som default. eller
den måske er sat op som DHCP.. så burde du gå ind i den server der tildeler
DHCp adressen, og se hvilken den har givet

Fra : jan@stevns.net

Dato : 10-02-04 16:22

"Dan Knudsen [2000]" <news@FJERNapart.dk> skrev :

>da XP home ikke understøtter NetWare klient så PS Admin. programmet kan
>fungere.

Brug den rigtige netware client (den fra novell's hjemmeside)

Why a V8 based car? It put's a big silly grin on my face! That's why

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 10-02-04 16:45

Trendnet TE 100-P3plus har et PS Admin. program som kræver "client service
for NetWare" indstalleret på maskinen.

Jeg har prøvet at indstallere Novell Netware 4,83e men det gør kun at jeg
skal logge ind gennem Novells login og giver stadig ikke kontakt til
serveren. Jeg har en W2k maskine som har standardklienten indstalleret og
den kører uden problemer.

Serveren skulle kunne køre vi TCP/IP i XP home, men PS Admin. programmet på
w2k maskinen viser en IP adresse der hedder 1.1.1.1 hvilket heller ikke
giver kontakt med serveren. Derfor hvis der var en anden måde at finde den
"rigtige" IP adresse...! for jeg går ud fra at der er der koen ligger
begravet

dan

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-02-04 17:36

On Tue, 10 Feb 2004 16:45:24 +0100, "Dan Knudsen [2000]"
<news@FJERNapart.dk> wrote:

>Trendnet TE 100-P3plus har et PS Admin. program som kræver "client service
>for NetWare" indstalleret på maskinen.
det lyder som om du misforstår hvad den fortæller ?

> [...]
>skal logge ind gennem Novells login og giver stadig ikke kontakt til
>serveren. Jeg har en W2k maskine som har standardklienten indstalleret og
Sidder du på et netværk hvor der er en Novell server ?

> [...]
>giver kontakt med serveren. Derfor hvis der var en anden måde at finde den
>"rigtige" IP adresse...! for jeg går ud fra at der er der koen ligger
De printservere jeg har set er meget enkle at adm. Start PS admin, og
den søger efter printservere den kender, vælg den man vil konfg. slå
de protokoller til man vil bruge, slå dem fra man ikke vil bruge.
Konfigurer de opsætninger der er nødvendige til netværket.
Genstart / reboot.

/Hans

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 10-02-04 18:40

> det lyder som om du misforstår hvad den fortæller ?

En supportmedarbejder fra Tendnet siger at PS Admin skal bruge do klient for
at fungere det står også i manualen.

> Sidder du på et netværk hvor der er en Novell server ?

Nej, netværket består at én w2k pc, to XP home pcere samt to bærbare med XP
home. Jeg indstallerede det i etforsøg på at få kontakt med serveren.

> [...]
> de protokoller til man vil bruge, slå dem fra man ikke vil bruge.
> Konfigurer de opsætninger der er nødvendige til netværket.

PS Admin var også meget nem at bruge og sætte op så snart den fik klienten
indstalleret på w2k. Nu søger den på netværket (XP) men finder ingen
server...!

Dan

Fra : Knud Aagaard

Dato : 10-02-04 19:20

On Tue, 10 Feb 2004 18:39:39 +0100, "Dan Knudsen [2000]" <news@FJERNapart.dk> wrote:

>PS Admin var også meget nem at bruge og sætte op så snart den fik klienten
>indstalleret på w2k. Nu søger den på netværket (XP) men finder ingen
>server...!
Kan du ikke arp'e en ipadresse til den og nå den med telnet?

--
Hilsen fra Knud Aagaard
http://knudaagaard.dk/

Fra : Dan Knudsen [2000]

Dato : 10-02-04 20:22

> Kan du ikke arp'e en ipadresse til den og nå den med telnet?

Sorry.... det er totalt sort snak for en novise som mig....

Dan

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-02-04 03:54

On Tue, 10 Feb 2004 17:36:20 +0100, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

>De printservere jeg har set er meget enkle at adm. Start PS admin, og
>den søger efter printservere den kender

Jeg har været ude for én hvor man først skulle installere en
IPX-protokol på PC'en. Så kunne man få fat i print serveren med
Admin-programmet. Og herefter kunne man så slå DHCP til, slette
IPX-protokollen igen, og resten kørte "af sig selv".

--
Jørn Andersen,
Brønshøj