Problemer med at køre php lokalt
Fra : Lai Yin

Dato : 10-02-04 14:47

Hejsa
Jeg har sat php og apache op på min computer, så jeg kan teste scripts
lokalt. Jeg kan bare ikke rigtigt få det til at køre ordentligt. Scriptsene
virker fint oppe på web serveren, men lokalt få jeg fejlmeddelelser,
hvilket nok betyder at jeg har opsat serveren forkert.

Ex får jeg denne besked når jeg vil åbne en af mine sider:

Warning: session_start(): open(/tmp\sess_e5823df2bb320b66a88e38ca4bcc25c0,
O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in
C:\web\cheng.dk\album\photo.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent
by (output started at C:\web\cheng.dk\album\photo.php:2) in
C:\web\cheng.dk\album\photo.php on line 2

Warning: session_start(): Cannot send session cache limiter - headers
already sent (output started at C:\web\cheng.dk\album\photo.php:2) in
C:\web\cheng.dk\album\photo.php on line 2

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output
started at C:\web\cheng.dk\album\photo.php:2) in
C:\web\cheng.dk\album\photo.php on line 7

Warning: Unknown(): open(/tmp\sess_e5823df2bb320b66a88e38ca4bcc25c0,
O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in Unknown on line 0

Warning: Unknown(): Failed to write session data (files). Please verify
that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown
on line 0

Fra : Frederik Sørensen

Dato : 10-02-04 15:48

Lai Yin wrote:
> [...]
> O_RDWR) failed: No such file or directory (2) in
> C:\web\cheng.dk\album\photo.php on line 2

Det ser ud til at du har defineret din "session.save_path" i php.ini
forkert. Da det ser ud til at du bruger apache på Windows skal du have
sat den til c:\windows\temp eller noget i den stil.

De andre fejl kommer pga. den første med session_start()