Forkert firmware på accesspoint
Fra : jacob

Dato : 10-02-04 13:47

Kom til at uploade US firmware på mit EU accesspoint ( linksys WAP54G ) Nu
kan jeg ikke komme i kontat med det mere. Så jeg kan ikke lægge EU versionen
på igen. Hva gør jeg ??

Nogen gange kan jeg komme så langt at den spørger efter et kodeord hvis jeg
bruger cd´romen. Og der står at default kodeord er admin, men hvis jeg
skriver, er det forkert kodeord, mystisk.

Fra : Steen Wrem

Dato : 10-02-04 21:43

du skal skrive admin under kodeord ikke bruger.

prøv at reset routeren, -der en lille knap på den

vh SteenW
"

Fra : Jan Bachman

Dato : 10-02-04 22:49

>Kom til at uploade US firmware på mit EU accesspoint ( linksys WAP54G ) Nu
>kan jeg ikke komme i kontat med det mere. Så jeg kan ikke lægge EU versionen
>på igen. Hva gør jeg ??
US firmware på et EU AP burde ikke være et problem. Det er det ikke på
mine Linksys WAP11 (læs: jeg lavede samme fejl). Jeg fik Linksys ord
for det via deres support. Eneste forskel er valgmulighederne under
kanaler. Jeg fristes derfor til at aflede at det samme er gældende for
deres WAP54G.

/Jan

Fra : jacob

Dato : 11-02-04 10:09

Hejsa..

Jeg ved ikke om WAP54G er helt det samme som WAP11 men når jeg connecter det
normal vis, får jeg ikke automatisk en DHCP adresse som jeg plejer. Men får
en inten adresse 1.192.168.1 og så står den til kanal 6.

jeg kan komme så langt, at hvis jeg propper cdén i computeren ( cd til ap )
så kan det finde AP og jeg skal skrive en kode for at rette fx IP adresse.
Og jeg skriver admin som kodeord men så skriver den bare wrong password.

Mystisk...

Fra : Jan Bachman

Dato : 11-02-04 23:12

> [...]
>Og jeg skriver admin som kodeord men så skriver den bare wrong password.

Hvis du er kørt af sporet rent opsætningsmæssigt, så brug resetknappen
bag på dit AP (hold den inde i 10 sek). Det nulstiller til
fabriksindstillingerne inkl. kodeord=admin. Også hvis du har flashet
med ny firmware.

/Jan

Fra : jacob

Dato : 12-02-04 12:46

Ja men den resetter jo i det forkerte firmware..... Man får jo ikke EU
firmwaren tilbage igen..

Fra : Jan Bachman

Dato : 13-02-04 17:03

>Ja men den resetter jo i det forkerte firmware..... Man får jo ikke EU
>firmwaren tilbage igen..
Nej, resetknappen fremtryller ikke den oprindelige firmware, men den
nulstiller bla. kodeordet til "admin", hvilket måske kunne hjælpe dig
videre.

/Jan