Flade datakabler
Fra : Claus Jensen

Dato : 10-02-04 12:41

Jeg har en del flade datakabler i overskud, og ved ikke rigtig om de er lige
til at smide ud. Hvis de understøtter ata 100/133 kan de sikkert bruges af
vennerne, men hvis de kun understøtter ata 33, er der vist kun
skraldespanden, der vil have dem.
Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan, jeg kan se forskel?
Venlig hilsen
Claus

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-02-04 12:46

Claus Jensen skrev :
> [...]
> skraldespanden, der vil have dem.
> Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan, jeg kan se forskel?

Der er 80 ledninger i ata66/100/133 og der er kun 40 ledninger i ata33
kabler.
Der er 40 polet stik på begge typer. Ata66/100/133 har ofte et blåt stik.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : Claus Jensen

Dato : 10-02-04 12:57

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kabler.
> Der er 40 polet stik på begge typer. Ata66/100/133 har ofte et blåt stik.

Ok, så er det bare med at tælle ledninger, tak for svaret.
Claus

Fra : Leony

Dato : 10-02-04 14:45

In news:4028c729$0$259$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Claus Jensen <bdsecj@brammingkom.dk> typed:

> Ok, så er det bare med at tælle ledninger, tak for svaret.

Det er relativt nemt at se.
http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/confCable80-c.html
Nederste billede viser et ATA33 (40 ledninger) og et ATA66/100/133 (80
ledninger).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 10-02-04 14:44

Claus Jensen skriblede:

> Ok, så er det bare med at tælle ledninger, tak for svaret.

Jeg har en del overflødige linier i overskud.
Jeg ved ikke om de er lige til at smide ud.
De er kun brugt en gang, men for at forstå
helheden i en tråd, er det jo en selvfølge at
de skal medtages i hele deres ordlyd.

Nå, det var *citatteknik* jeg ville lære dig
så læs venligst linket i min signatur

Fut etiketten.

--
/Gevaldi

Fra : Laziter [9440]

Dato : 10-02-04 15:23

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har en del overflødige linier i overskud.
> Jeg ved ikke om de er lige til at smide ud.
> De er kun brugt en gang, men for at forstå
> helheden i en tråd, er det jo en selvfølge at
> de skal medtages i hele deres ordlyd.

Hvad tager du pr. linie? Jeg er måske interesseret da jeg skal aflevere en
opgave om emnet *GG*

/Benjamin

Fra : arc@na

Dato : 11-02-04 01:24

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> wrote in news:4028e135$0$30080
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nå, det var *citatteknik* jeg ville lære dig
> så læs venligst linket i min signatur

Du kunne jo også prøve de RUNDE "fladkabler" - for det første ser de seje
ud, for det andet kan man få dem som selvlysende (hvis de får en gang UV-
lys).

Tak, Gevaldi mange tak - for hjælpen!

--
Quidquid latine dictum sit altum viditur
Med venlig hilsen

Fra : Yoda.dk - Lars

Dato : 10-02-04 16:06

Undskyld .. men lige et dumt spørgsmål.. sikkert..

> Der er 80 ledninger i ata66/100/133 og der er kun 40 ledninger i ata33
> kabler.
> Der er 40 polet stik på begge typer. Ata66/100/133 har ofte et blåt stik.

Hvad f..... er fidusen ved at have 80 ledere, hvis stikket alligevel kun er
40 polet ?

Venlig hilsen
Lars Andersen

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 10-02-04 16:05

> Hvad f..... er fidusen ved at have 80 ledere, hvis stikket alligevel
> kun er 40 polet ?

Det fjerner støj. Det at der er en "tom" forbindelse mellem hver leder gør
at den støj, som fremkaldes ved den højere hastighed bliver minimeret. Svjh
i hvert fald. Hvis jeg tager fejl, så bliver jeg nok rettet af en af de mere
vidende

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-02-04 16:27

Kim Fritze Sillasen [9000] skrev :

> [...]
Svjh
> i hvert fald. Hvis jeg tager fejl, så bliver jeg nok rettet af en af de

Jep. Meningen er at de 40 "tomme" skal være lagt til stel, og således skærme

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/index.asp

Fra : arc@na

Dato : 11-02-04 01:25

"Yoda.dk - Lars" <larsREMOVE@REMOVEyoREMOVEda.dk> wrote in

> Hvad f..... er fidusen ved at have 80 ledere, hvis stikket alligevel
> kun er 40 polet ?

Jo flere ledere, des flere er der at tørre ansvaret af på. Logik for
burhønse-æg.

Fra : Kim

Dato : 10-02-04 13:02

On Tue, 10 Feb 2004 12:40:39 +0100, "Claus Jensen"
<bdsecj@brammingkom.dk> wrote:

> [...]
>til at smide ud. Hvis de understøtter ata 100/133 kan de sikkert bruges af
>vennerne, men hvis de kun understøtter ata 33, er der vist kun

ATA 33 kabler kan ( typisk ) fint anvendes til CD-rom & DVD drev.

>Er der nogen, der kan fortælle mig hvordan, jeg kan se forskel?

ATA 33 kabler har kun 40 ledere.

ATA 66/100/133 kabler har 80 ledere.

--
Kim