telefonsvar på linux
Fra : Jan Larsen

Dato : 10-02-04 02:09

Hej

Findes der noget telefonsvar-programel til linux, gerne til konsolen.

/Jan

Fra : klaus

Dato : 10-02-04 08:36

http://freshmeat.net/search/?q=answering+machine§ion=projects&x=0&y=0

Fra : Jan Larsen

Dato : 10-02-04 11:14

klaus wrote:

> "Jan Larsen" <jan@snubi.dk> wrote in message

> http://freshmeat.net/search/?q=answering+machine§ion=projects&x=0&y=0

Takker.

Jeg har kigget lidt på vgetty + TkVoice, men hvis vgetty ligger på en
server, kan jeg så bruge TkVoice på en client(en anden maskine), da jeg
ikke har x-server på min server, eller skal jeg kigge efter et andet
setup.?

/Jan

Fra : Svend Bjerrum Jensen

Dato : 14-02-04 15:36

Jan Larsen wrote:

> [...]
> server, kan jeg så bruge TkVoice på en client(en anden maskine), da jeg
> ikke har x-server på min server, eller skal jeg kigge efter et andet

Jeg har brugt vgetty i flere år med stor tilfredshed.

Jeg har aldrig kigget dybere på TkVoice, men tilgængæld har jeg benyttet
mig af muligheden for at vgetty kalder et script, når der er modtaget en
besked. Med scriptet konverterer jeg den indtalte besked til en
..wav-fil, som jeg e-mailer til mig selv. Herved kan jeg bl.a. få adgang
til beskeden via webmail.

Du kan selvfølgelig også ringe hjem og aflytte indtalte beskeder via en
kode du selv bestemmer.

Da vgetty er en del af mgetty+sendfax kan du også modtage fax-, data- og
pppkald på samme linie.

mvh
Svend

Fra : Jan Larsen

Dato : 16-02-04 10:39

Svend Bjerrum Jensen wrote:

> [...]
> kode du selv bestemmer.
>
> Da vgetty er en del af mgetty+sendfax kan du også modtage fax-, data- og

Tak for svar, du skulle vel ikke ligge inde med nogle gode link til en
Debian bruger.?

/Jan