En database
Fra : Harald

Dato : 10-02-04 00:13

Hej

Findes der nogle databaser der ikke automatisk opdatere sine index løbende,
dvs. at hvis man tilføjer en post så bliver indexet først opdateret måske
12-24 timer senere?
Hvis man nu har en database med f.eks. 2 millioner poster er det så et
problem med dagens maskiner at få opdateret indexene efterhånden som man
tilføjer og sletter poster?

Grunden til at jeg spørger er at jeg roder med en database på nettet som jeg
skal tilføje en masse poster til, jeg har fået at vide at der ikke kan søges
på posterne med det samme da deres index kun opdateres 1 gang i døgnet, jeg
syntes det lyder ret gammeldags?

Mvh
Peter

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 13-02-04 02:33

Mon ikke de har gjort noget aktivt for at få deres db system til at fungere
sådan?

Eks. lavet en ekstra tabel med de felter de ønsker at søge på, som de så
synkroniserer en gang i døgnet med den reelle tabel.

Hvis det eks. er en oracle, du skal insætte rækker i, kan du droppe dine
indexes, indsætte dine rækker og så bygge dine indexes igen bagefter. Så
skal du kun bygge dem en gang.

- Nico