Prob. med Firefox 0.8
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-02-04 21:23

Hejsa!

Kan det være rigtigt, at jeg ikke kan have en browser åben og så åbne
en mere uden at lukke den første?

Det kan jeg med Mozilla nemlig...

Det drejer sig om hhv Firefox 0.8 og Mozilla 1.4.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Andersen

Dato : 09-02-04 22:08

On Mon, 09 Feb 2004 21:22:47 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> en mere uden at lukke den første?
>
> Det kan jeg med Mozilla nemlig...
>
> Det drejer sig om hhv Firefox 0.8 og Mozilla 1.4.

Ja. det tror jeg ikke du kan. Der kommer frem et profil
vindue ? Hvorfor vil du åbne flere ?

Martin.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-02-04 23:09

On Mon, 09 Feb 2004 22:08:29 +0100, Martin Andersen wrote:

> Ja. det tror jeg ikke du kan. Der kommer frem et profil
> vindue ? Hvorfor vil du åbne flere ?

Ja jeg kan vælge profil.

Jeg vil åbne flere fordi jeg næsten konstant har en browser åben. Og
når jeg så klikker på et link i fx mit IM program, så kan jeg ikke
åbne linket, pga jeg allerde har en browser åben.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 10-02-04 09:08

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> når jeg så klikker på et link i fx mit IM program, så kan jeg ikke
> åbne linket, pga jeg allerde har en browser åben.

Jeg bruger dette lille script til at åbne mere end et vindue i fireBIRD.
Har lagt det i /usr/local/bin/mozfix og fortalt relevante programmer, at
mozfix er min browser.

#!/bin/sh

export MOZILLA_FIVE_HOME=/usr/lib/MozillaFirebird
export LD_LIBRARY_PATH=$LD_LIBRARY_PATH:$MOZILLA_FIVE_HOME

# get URL to load
url=$1; [ -z $url ] && url=about:blank

# try xremote first
$MOZILLA_FIVE_HOME/mozilla-xremote-client openURL\($url,new-window\) &&
exit 0

# if xremote failed, then launch the browser
exec $MOZILLA_FIVE_HOME/MozillaFirebird $url

Tonni