Logirech MX700 vil ikke lade op
Fra : Morten Bowman

Dato : 09-02-04 19:37

Hejsa
Nogen her der har oplevet at deres MX700 lige pludselig ikke vil lade op i
laderen? Alle stik og software er checket.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Bjørn

Dato : 09-02-04 20:58

Måske er batterierne døde?

Fra : Morten Bowman

Dato : 09-02-04 21:21

On Mon, 9 Feb 2004 20:57:40 +0100, "Bjørn" <kongenFJERN@DETTEudnytmig.nu>
wrote:

>Måske er batterierne døde?

Håber jeg ikke!! Har kun haft den ½ år

Fra : Dr.Ralph

Dato : 10-02-04 06:31

> Nogen her der har oplevet at deres MX700 lige pludselig ikke vil lade op i
> laderen? Alle stik og software er checket.

Du kan købe 2 nye opladelige batterier til 60-80 kr - så det er ikke den
store udgift.

--
Kind Regards/venlig hilsen
Dr.Ralph

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-02-04 12:30

On Tue, 10 Feb 2004 06:30:59 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Du kan købe 2 nye opladelige batterier til 60-80 kr - så det er ikke den
>store udgift.

Ja jeg må jo prøve at købe sån et par fætre. De skal jo bruges alligevel på
et eller andet tidspunkt.

Fra : M.Kay

Dato : 10-02-04 08:48

I know it's awful, but Morten Bowman wrote to everybody in
dk.edb.hardware saying:

> Hejsa
> Nogen her der har oplevet at deres MX700 lige pludselig ikke vil lade
> op i laderen? Alle stik og software er checket.

Ja, den er nogle gange meget følsom for om den sidder korrekt i vuggen.. Jeg
må ofte rode lidt med musen før den får kontakt.

--
Kay

Fra : Avalanche

Dato : 10-02-04 09:08

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg
> må ofte rode lidt med musen før den får kontakt.

Samme her! Somme tider skal den lige vippes lidt fra side til side...

/B

Fra : M.Kay

Dato : 12-02-04 09:16

I know it's awful, but Avalanche wrote to everybody in dk.edb.hardware
saying:

> "M.Kay" <G.i.n@ping.dk> skrev i en meddelelse

> Samme her! Somme tider skal den lige vippes lidt fra side til side...

Ja det er pisse irriterende. Jeg overvejede at gnubbe polerne med lidt
ståluld eller sandpapir, men nu har jeg desværre byttet den væk til en MX900
:(

--
Kay

Fra : Morten Bowman

Dato : 12-02-04 16:04

On 12 Feb 2004 08:15:40 GMT, G.i.n@ping.dk (M.Kay) wrote:

> [...]
>ståluld eller sandpapir, men nu har jeg desværre byttet den væk til en MX900

Hvad er bedre ved den end 700?

Fra : Kay

Dato : 14-02-04 14:41

> Hvad er bedre ved den end 700?

Den har en bluetooth hub der kan snakke med min mobi.

Kay

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-02-04 14:16

M.Kay skrev:

> Ja det er pisse irriterende. Jeg overvejede at gnubbe polerne med
> lidt ståluld eller sandpapir,

Det kan også være, at man skal den anden vej. Min gamle MX700
skulle også vrikkes lidt for at få den til at lade, men når
der kom lidt teflon-tape på fødderne, passede den perfekt ned
i ladestationen.

> men nu har jeg desværre byttet den væk til en MX900 :(

Hvorfor skriver du "desværre". Kunne du bedre lide den gamle
MX700 end MX900?

Madsen.

Fra : Kay

Dato : 14-02-04 14:47

Thomas Madsen wrote to everybody in dk.edb.hardware :

> [...]
> skulle også vrikkes lidt for at få den til at lade, men når
> der kom lidt teflon-tape på fødderne, passede den perfekt ned

Det var godt nok sært!

> Hvorfor skriver du "desværre". Kunne du bedre lide den gamle
> MX700 end MX900?

Ja, jeg byttede kun fordi jeg skulle bruge en bluetooth hub.
MX900 er tungere og glider ikke helt så nemt som MX700. Desuden har den
hårde, glatte plastic et dårligere "grip". Nogle gange glider musen nærmest
fra mig.
Den nye driver er heller ikke det bedste nogensinde. Jeg kørte førhen med
Mouseware 9.73, fordi den understøttede den "gamle" rullefunktion som selv
tog fokus i det vindue musen pegede på.

Kay

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-02-04 00:47

Kay skrev:

> Ja, jeg byttede kun fordi jeg skulle bruge en bluetooth hub.

Jeg byttede, fordi jeg blev vild med diNovo-sættet.

> MX900 er tungere og glider ikke helt så nemt som MX700.

Enig. Den virker også sløvere til at reagere efter min mening.

> Desuden har den hårde, glatte plastic et dårligere "grip".
> Nogle gange glider musen nærmest fra mig.

Det problem har jeg så ikke. Faktisk har jeg sat teflon under
fødderne på min MX900 også, for jeg synes ikke den som standard
kører glat/jævnt nok.

> Den nye driver er heller ikke det bedste nogensinde.

Nej, det er noget skrammel rent ud sagt.

> Jeg kørte førhen med Mouseware 9.73, fordi den understøttede
> den "gamle" rullefunktion som selv tog fokus i det vindue
> musen pegede på.

Den funktion var jeg også rigtig glad for, men savner den ikke
så meget mere, efter jeg opdagede, at 'Cruise down' og 'Cruise
up'-knapperne virker i det vindue markøren befinder sig over.
Det eneste lille minus er at knapperne nogle gange "sætter sig
fast", forstået på den måde, at vinduet kan finde på at scrolle
videre, selvom jeg har sluppet knapperne. Irriterende, men det
er typisk Logitech. Hardwaren er god, men softwaren er noget
skrammel.

--
Hilsen
Madsen