slinger træk
Fra : Jimmy Larsen

Dato : 09-02-04 19:36

Hej
vi er en famile der købte cv sidste år en hobby 460 2001 hvor der er hobby`s
slinger træk på,da vi havede været ude at køre med den et par gange begyndte
den at knage og brage fra træktøjet,jeg har spurt hos forhandleren og han
siger at det er meget alm.når det bliver varmere i vejeret jeg troede at den
måske var slidt skal jeg bare lære at leve med det eller er der nogen der
kan give mig et godt råd.mvh Jimmy

Fra : Trix

Dato : 09-02-04 19:52

-Klip-
> måske var slidt skal jeg bare lære at leve med det eller er der nogen der
> kan give mig et godt råd.mvh Jimmy

Hej Jimmy

Det er nok noget, du må lære at leve med

Det bedste råd jeg kan give dig er, at du altid skal sørge for, at din kugle
på trækkrogen er ren.
Det skal ikke mange sandkorn eller småsten til at fremkalde den knirkende
lyd.
Fjern evt. rust og smågrater på kuglen med sandpapir, og brug så altid
beskyttelseshætte, når krogen ikke bruges.
(brug endelig ikke fedt eller smøremidler!).

Lyden forsvinder som regel efter nogle timers kørsel.

Et gammelt ordsprog siger: Så længe det knirker - holder det :0)

Hilsen Torben

Fra : Hans Kurt Larsen

Dato : 09-02-04 19:53

Hej Jimmy
Har samme vogn som dig og har også haft disse problemer det kan værre at der
er kommet olie på bakkerne som sidder på
dit slinger træk det du kan gøre er at sikre dig at de er tøre og fri for
olie dette gælder
også trækkrogen på bilen brug evt noget sandpapir
hvis disse to ting er helt tøre er der overhovedet ingen støj fra trækket

Venlig hilsen Hans Kurt

Fra : Gismo

Dato : 09-02-04 21:47

Havde en Pug. 406 , kuglen og alko blev rengjordt med renset benzin, kogende
sulfovand og hvad har der blev ro men ikke længe et par hundrede km, så var
den gal igen, købte nye bremse klodser til alko ingen bedring, en CV
forhandler fortaltet at vinklen på kugle i alko koblingen, der kunne få den
til at knirke. Nu har jeg solgt bilen (heldigvis) men det var nu ikke
derfor, det var bare en skod bil

Gismo.

Fra : [BitSeN]

Dato : 10-02-04 21:41

On Mon, 9 Feb 2004 19:36:13 +0100, "Jimmy Larsen"
<jiti_slet_@larsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>slinger træk på,da vi havede været ude at køre med den et par gange begyndte

Problemet har tidligere været diskuteret på DCU's mellem campister, se
svarene her:

http://makeashorterlink.com/?A5C822D57

håber det hjælper.

mvh
Brian

Fra : Jimmy Larsen

Dato : 10-02-04 22:54

"[BitSeN]" <bimmer@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Problemet har tidligere været diskuteret på DCU's mellem campister, se
> [...]
Tak for alle svarene jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der har haft
lyst til at køre hele skidtet i den nærmeste havn.
Mvh. Jimmy