mplayer i baggrunden via ssh
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-02-04 18:57

Hejsa!

Jeg bruger mplayer remote på min server fra min desktop. Her bruger jeg
ctrl+z og smider mplayer i baggrunden og lukker min konsole. mplayer
spiller lystigt videre... i et stykke tid :-/ herefter enten crasher den
eller også stopper den bare umotiveret.

Lader jeg den spille i forgrunden som ganske normalt kan den spille i
"dagevis" ugen problemer.

Kan dette løses og/eller er der andre muligheder, så jeg kan starte
mplayer på min server fra min desktop og derefter lukke min dekstop ned
og mplayer på serveren spiller lystigt videre..?

På forhånd tak

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Peter Makholm

Dato : 09-02-04 20:25

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> writes:

> [...]
> ctrl+z og smider mplayer i baggrunden og lukker min konsole. mplayer
> spiller lystigt videre... i et stykke tid :-/ herefter enten crasher den

I et stykke tid, passer det med cachen?

Det er sikkert din shell der slår baggrundsprocesser ihjel. Få den
til at holde op med det, eventuelt med komandoen nohup(1).

--
Peter Makholm | I have no caps-lock but I must scream...
peter@makholm.net | -- Greg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-02-04 21:20

On Mon, 09 Feb 2004 20:25:19 +0100, Peter Makholm wrote:

> I et stykke tid, passer det med cachen?

Nej jeg har en cache på 128kilobyte og den kan fx. godt spille i 30 min,
hvor andre dage er det kun 10 min.. det svinger meget.

> Det er sikkert din shell der slår baggrundsprocesser ihjel. Få den
> til at holde op med det, eventuelt med komandoen nohup(1).

Kan du forklare den nærmere?

Fra : Jesper Toft

Dato : 09-02-04 20:28

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> ctrl+z og smider mplayer i baggrunden og lukker min konsole. mplayer
> spiller lystigt videre... i et stykke tid :-/ herefter enten crasher den

screen mplayer

i stedet for ctrl+z, så ctrl+a+d

Så kan du også ssh tilbage og få mplayer tilbage ved:
screen -r

/Jesper

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-02-04 21:22

On Mon, 09 Feb 2004 20:28:28 +0100, Jesper Toft wrote:

> screen mplayer
>
> i stedet for ctrl+z, så ctrl+a+d

Virker! Indtil videre ihvertfald

> Så kan du også ssh tilbage og få mplayer tilbage ved:
> screen -r

Det virker så ikke.. den vil ikke kalde den frem.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-02-04 21:28

On Mon, 09 Feb 2004 21:21:35 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> Det virker så ikke.. den vil ikke kalde den frem.

Joh og dog.. den loader bare en ny mplayer.. hmm nevermind. Den skal ikke
loades igen som sådan.. jeg kan bare "dræbe" den (kill pid) hvis
nødvendigt.

Det drejer sig nemlig om en stream fra nettet som jeg lytter til konstant,
så den skal bare knurre hele tiden Bruger ikke mplayer til andet så
lad den bare knurre.

Fra : Frederik Dannemare

Dato : 09-02-04 23:54

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
>
> Det drejer sig nemlig om en stream fra nettet som jeg lytter til konstant,
> så den skal bare knurre hele tiden Bruger ikke mplayer til andet så

prøv evt. med 'kommando </dev/null >/dev/null 2>&1 &'
--
Frederik Dannemare

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-02-04 00:02

On Mon, 09 Feb 2004 23:53:47 +0100, Frederik Dannemare wrote:

> prøv evt. med 'kommando </dev/null >/dev/null 2>&1 &'

Hvad vil den gøre helt præcist?

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 10-02-04 00:42

On Tue, 10 Feb 2004 00:02:24 +0100, Martin Johansen [6000] wrote:

> Hvad vil den gøre helt præcist?
Den omdirigerer (redirects) standard input til /dev/null.

Samtidig omdirigerer den standard output til /dev/null sammen og standard
error til det samme sted som standard output ( 2>&1 )
--
Mikkel Bundgaard
Ph.D. student at IT University of Copenhagen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-02-04 13:15

On Tue, 10 Feb 2004 00:42:11 +0100, Mikkel Bundgaard wrote:

> Den omdirigerer (redirects) standard input til /dev/null.
>
> Samtidig omdirigerer den standard output til /dev/null sammen og standard
> error til det samme sted som standard output ( 2>&1 )

Hmm nu er jeg ingen ørn til det.. hvad betyder det i praksis?

Fra : Frederik Dannemare

Dato : 10-02-04 15:21

Martin Johansen [6000] wrote:

> Hmm nu er jeg ingen ørn til det.. hvad betyder det i praksis?

well, det deattach'er din app og smider den i baggrunden... prøv det nu bare
og meld tilbage om det løser dit problem! se i øvrigt "man bash" og læs
afsnittet om REDIRECTION

--
Frederik Dannemare

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-02-04 15:50

On Tue, 10 Feb 2004 15:21:20 +0100, Frederik Dannemare wrote:

> well, det deattach'er din app og smider den i baggrunden... prøv det nu bare
> og meld tilbage om det løser dit problem! se i øvrigt "man bash" og læs
> afsnittet om REDIRECTION

Jeg har fået løst det med screen (se andetsteds i tråden). Jeg er
såmend bare nysgerrig, så jeg kan gemme det til senere

Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-02-04 00:56

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-02-04 10:29

On Tue, 10 Feb 2004 00:56:07 +0100, Michael Knudsen wrote:

> Du skal kun skrive ``screen -r'', ikke ``screen -r mplayer''.

Ahh perfekt!! Jeg trykkede ctrl+r eller noget i den stil..det her virker
perfekt! Tak skal du have