indsætte data i access database
Fra : Jens E

Dato : 09-02-04 18:38

hej alle

jeg har en access database liggende i mappen
C:\Inetpub\wwwroot\Test.mdb

når jeg prøver at indsætte data i databasen fra min default.asp
side som ligger i samme mappe bliver jeg ved med at, få flg fejl
meddelse " Database eller Objektet er skrivebeskyttet "

Databasen er ikke skrive beskyttet men,mappen wwwroot er det !
selv om jeg under mappe egenskaber forsøger at fra-vælge denne
indstilling bliver den ved med at være det.

Lidt træls kun at have læse rettigheder hvad gør jeg galt ???

Jeg har gennemgået asp tutorialen afs. 18,19,20 her på
hjemme siden men, synes ikke at der findes meget om lige dette
emne

Kan nogen hjælpe ?

på forhånd tak mvh Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 09-02-04 23:46

Jens E skrev:
> [...]
> selv om jeg under mappe egenskaber forsøger at fra-vælge denne
> indstilling bliver den ved med at være det.

Det er nødvendigt at have skriverettigheder til mappen, da der skal
oprettes en .ldb-fil, når du skriver til databasen.

Spørgsmålet hører nok bedre hjemme i <news:dk.edb.system.ms-windows>

mvh Torben

Fra : Jens E

Dato : 10-02-04 02:02

Torben Brandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Det er nødvendigt at have skriverettigheder til mappen, da der skal
> oprettes en .ldb-fil, når du skriver til databasen.
>
> Spørgsmålet hører nok bedre hjemme i
>
> mvh Torben

Hej Torben

Jeg har søgt lidt her på sitet for at, se om der var andre som havde
denne problem stilling og der er der vist en del der har

Det burde ikke være så vanskeligt at tildele skrive retigheder på
sin lokal server/pc således man kunne cheke sine asp sider inden
de uploades

Lidt dårligt at,IIS 5.1 ikke har det med som en indstilling/option
at en enkelt mappe ikke var skrivebeskyttet.
Det er åbentbart en større historie og window's egen support
ang.dette, synes man åbenbart at man skal Dataingeniør for at løse
dette, men tak for tippet

Fra : Torben Brandt

Dato : 10-02-04 02:26

Jens E skrev:
> Jeg har søgt lidt her på sitet for at, se om der var andre som havde
> denne problem stilling og der er der vist en del der har

Bemærk at du ikke befinder dig i html.dk's eget forum, men på usenet,
som html.dk leverer en brugerflade til:
<URL:http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>

Du må også gerne svare under det citerede, så er det nemmere at læse.

> [...]
> Det er åbentbart en større historie og window's egen support
> ang.dette, synes man åbenbart at man skal Dataingeniør for at løse

Den fejl som mange oplever er denne:
<URL:http://asp-faq.dk/article/?id=4>
men problemet om at man ikke kan fjerne skrivebeskyttelsen på en mappe
(højreklik på mappen, egenskaber, skrivebeskyttet) har jeg ikke set.

Hvis det derimod er fejlen på ovenstående link der driller, så har jeg
tidligere skrevet en vejledning i hvordan man tildeler de rette
skriverettigheder for script-afviklingen:
<URL:http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=buv2dm%24avo%241%40sunsite.dk>

mvh Torben

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-02-04 09:10

Jens E wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> på forhånd tak mvh Jens
>

> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Jeg har samme problem, dette var i Win XP Pro.
Jeg skulle genstarte min pc, og tryk på F8 i dossen, og vælge
start windows i fejlsikker tilstand, nu kunne jeg fjerne
fluebenet i den fil som jeg ville fjerne den i.
Der efter skal man genstarte ens pc i normal tilstand, og så
kørte det bare.

Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Jens E

Dato : 10-02-04 13:11

> [...]

> fluebenet i den fil som jeg ville fjerne den i.
> Der efter skal man genstarte ens pc i normal tilstand, og så

hej Martin det vil jeg også prøve
jeg testede også Torbens indlæg men ,kunne ikke rigtig få det
til at fungere

vender tilbage mvh jens

Fra : Jens E

Dato : 10-02-04 15:18

> hej Martin det vil jeg også prøve
> jeg testede også Torbens indlæg men ,kunne ikke rigtig få det
> til at fungere
>
> vender tilbage mvh jens

Hej igen Martin

Lige meget hvad jeg gør lykkes det ikke på min xp pro
jeg giver op

any way tak tips og hjælp

Fra : Jens E

Dato : 10-02-04 15:42