Lidt råd søges til Gedde fiskeri
Fra : S.G

Dato : 09-02-04 17:46

Jeg er igen startet op på Geddefiskeri.
Jeg skal ned til min hjemby og prøve de gamle vande af igen :)
Jeg har altid fisket med skallere og blink/woblere.
Jeg har god indset at jeg ikke får tid til at fiske efter skaleere inden jeg
skal afsted, og søger derfor alternativer til disse.
jeg har førhen forsøgt mig med silde filetter, men synes ikke det har
virket.
Så hvad er der af alternativer? og kan man evt bruge et "lugtemiddel" til at
sætte en lille prik over i´et med?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-02-04 18:43

"S.G" skrev
> Så hvad er der af alternativer? og kan man evt bruge et "lugtemiddel" til at
> sætte en lille prik over i´et med?

Det er en udbredt opfattelse at gedder jager med synet.
Duftstoffer skulle altså ikke gøre den store forskel. Når vandet
er så koldt, som det er i øjeblikket, skal gedden normalt findes
på dybere vand. Det gør fiskeri med kunstagn noget besværligt...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : S.G

Dato : 09-02-04 19:20

> [...]
> er så koldt, som det er i øjeblikket, skal gedden normalt findes
> på dybere vand. Det gør fiskeri med kunstagn noget besværligt...

Det er afvandingskanaler (max dybde cirka 1m) og et par søer/moser med max
dybsde på 1½m. Så burde ikke være et problem.

Fra : Michael Boysen

Dato : 10-02-04 23:19

Peter Schrøder wrote:

> Det er en udbredt opfattelse at gedder jager med synet.
> Duftstoffer skulle altså ikke gøre den store forskel.

Det er i så fald en udbredt misforståelse.......(efter min mening)!
Lidt som at sige, at gedder kun fanges i de lyse timer

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : kuspor

Dato : 09-02-04 19:28

Tag hen til din lokale fiskepusher og køb en pose hele sild. Snit lidt i
dem og agn dem som du ville gøre med skaller. Fisk dybt så skal du bare se
løjer.

Fra : Michael Boysen

Dato : 10-02-04 23:14

kuspor wrote:
> Tag hen til din lokale fiskepusher og køb en pose hele sild. Snit lidt i
> dem og agn dem som du ville gøre med skaller. Fisk dybt så skal du bare se
> løjer.

Hej kuspor

Nu ligger landet jo sådan at han helst vil se gedder........

Venlig hilsen
Michael Boysen

Fra : Michael Boysen

Dato : 10-02-04 23:34

S.G wrote:

> jeg har førhen forsøgt mig med silde filetter, men synes ikke det har
> virket.

Hej S.G

Jeg skrev på et tidspunkt en artikel om bundmede med med sild - Du kan
jo se, om du kan bruge det til noget:
http://www.rokkerne.dk/artikler61.shtml

> Så hvad er der af alternativer? og kan man evt bruge et "lugtemiddel"
> til at sætte en lille prik over i´et med?

Alternativer?
Der er mange alternativer, men du kunne prøve med makreller eller lignede.
Hvis ikke du er til fisk, kunne du jo forsøge med et stykke lever. Det
kan dog være svært at agne, men hvis du et. har mulighed for at sejle
dine agn ud?
En anden mulighed er at booste dine agn med forskellige fiskeolier. Jeg
har prøvet lakse og makrelolie uden nævneværdigt forbedrede resultater.

Ellers lyder det til at være et oplagt sted for fiskeri med poppers.
Jeg ved faktisk ikke om de virker her i vintermånederne, men det burde
være et forsøg værd!

Venlig hilsen
Michael Boysen
www.rokkerne.dk

P.S. Hvad er faren ved at bruge dit rigtige navn?
Jeg opfatter folk som står ved hvem de er, som en del mere seriøse end
dem som bruger alias.
Som regel gider jeg slet ikke svare, hvis jeg tvivler på afsenderens
seriøsitet - Man underskriver heller ikke en ansøgning med et alias (med
mindre man satser på a-kasse.)

Fra : S.G

Dato : 11-02-04 00:45

"Michael Boysen" <rokkerne@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Hej S.G
>
> Jeg skrev på et tidspunkt en artikel om bundmede med med sild - Du kan
> jo se, om du kan bruge det til noget:
> http://www.rokkerne.dk/artikler61.shtml

Ligger du dem på bunden eller bliver silden ophængt således den er fx 20cm
over bunden?

Fra : Michael Boysen

Dato : 11-02-04 00:55

S.G wrote:

> Ligger du dem på bunden eller bliver silden ophængt således den er fx 20cm
> over bunden?

Det står jo i artiklen

Da jeg skrev artiklen, fiskede jeg hovedsaligt med alm. sild, men i det
seneste års tid har jeg fisket en del med pop-up tackler. Desværre er
artiklen aldrig blevet helt færdig med illustrationer.

Jeg har tidligere beskrevet mine holdninger til "pop-up fiskeri". og dem
kan du læse her:
http://makeashorterlink.com/?K27112E57

En forholdsvis lang tråd..... men ikke uinteressant!

Hug og hygge
Michael Boysen

Fra : S.G

Dato : 11-02-04 20:14