Bedste graffikort og CPU
Fra : Zalasta

Dato : 09-02-04 17:13

Hvad er det bedste Graffikchip, og CPU, ikke i forhold til pris men alt i
alt, jeg ville umiddelbart tro at det var nvidia 5950 ultra og 3,2Ghz P4 m
2Mb cache, er det rigtigt?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 09-02-04 17:26

Zalasta <ccc47212@vip.cybercity.dk> wrote:
> Hvad er det bedste Graffikchip, og CPU, ikke i forhold til pris men
> alt i alt,

Til hvilket brug?

> jeg ville umiddelbart tro at det var nvidia 5950 ultra og
> 3,2Ghz P4 m 2Mb cache, er det rigtigt?

Sikkert i nogle tilfælde.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 09-02-04 17:47

Zalasta wrote:
> Hvad er det bedste Graffikchip, og CPU, ikke i forhold til pris men
> alt i alt, jeg ville umiddelbart tro at det var nvidia 5950 ultra og
> 3,2Ghz P4 m 2Mb cache, er det rigtigt?

Man kan ikke gøre det på den måde
Hvad skal du bruge det til?

AMD har nogle fine CPU'er
Intel har extreme serien og xeon mv
P3 i dual kan performe bedre en P4 i nogle sammenhæng etc

Man kan også overveje win på nogle virtuelle maskiner der bygger på linux
kerne og anden hardware

- Peter

Fra : Brian Lund

Dato : 09-02-04 18:28

> Hvad er det bedste Graffikchip, og CPU, ikke i forhold til pris men alt i
> alt, jeg ville umiddelbart tro at det var nvidia 5950 ultra og 3,2Ghz P4
> 2Mb cache, er det rigtigt?

Jeg vil vove at påstå at ATI Radeon 9800 XT er hurtigere i de fleste
tilfælde.
AMDs 64-bit CPUer skulle også være temmeligt hurtige...

Brian

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 09-02-04 23:26

"Zalasta" <ccc47212@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det bedste Graffikchip, og CPU, ikke i forhold til pris men alt i
> alt, jeg ville umiddelbart tro at det var nvidia 5950 ultra og 3,2Ghz P4
> 2Mb cache, er det rigtigt?

Hehe..

AMD Athlon 64 3400+ følger ret godt med, skal vi sige det sådan?
http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1946&p=7

Og så vil jeg sige at ATI Radeon 9800XT render fra alt andet, især med
eyecandy (Antialiasing og Anisotropic Filtering) slået til:
http://www6.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html
og fremefter.
Og hvorfor undvære øjeguf, når man nu har kræfterne til det?
Det er ikke længere kun framerates der tæller..

De nye tider er her

Venlig hilsen
Henrik