Værdi af stort Kaj Drews billede???
Fra : Keld Guldhammer Thom~

Dato : 09-02-04 17:07

Jeg er indehaver af et meget stort Kaj Drews maleri, og vil gerne have en
ide om værdien af dette billede.

Motivet forestiller en "høst" fra gamle dage, med bondegård og sø i
baggrunden. Billedet ca. 1,25 x 0,95 cm. Selve motivet ses fra bagenden af
en nyhøstet mark tæt ved siden af en skov, med udsigt over sø og lettere
skyklædt himmel. (skoven ligger til venstre i billedet)

Billedet er erhvervet i ca. 1958 i forbindelse med en fernisering på Hotel
Kronprinsen i Hillerød, for kr. 2.500 incl. ramme.

Er der nogle som kender dette billede, og kan angive en ca. værdi, eller
oplyse om hvor man kan få det vurderet???

Mvh. Keld

Fra : JMJ

Dato : 09-02-04 20:49

On Mon, 9 Feb 2004 17:07:24 +0100, "Keld Guldhammer Thomsen"
<fjerndette_guldhammer@kabelnettet.dk> posted:

> [...]
>
>Er der nogle som kender dette billede, og kan angive en ca. værdi, eller
>oplyse om hvor man kan få det vurderet???

hvor man kan få det vurderet???
http://www.herholdt-jensen.dk/auktion/maleri.html
15-1800 kr.
KAJ DREWS. Parti fra Silkeborg-søerne mod Himmelbjerget. Signeret K.Drews.
50 x 70. 15-1800 kr

Fra : Tom H. Petersen

Dato : 10-02-04 12:19

Det har nok ikke været nogen særlig god investering
prøv at se her.
http://www.lauritz.com/s_j/4.asp?itemid=233426

mvh
Tom

"Keld Guldhammer Thomsen" <fjerndette_guldhammer@kabelnettet.dk> skrev i en
meddelelse news:0fOVb.5418$3x3.4815@news.get2net.dk...

Fra : Keld Guldhammer Thom~

Dato : 11-02-04 07:12

Det er ikke nogle af de billeder........jeg har en skov på venstre side, og
der står K.Drews i bunden...men det tegner ikke godt........kunne dog være
sjovt at finde det nøjagtige billede.....og jeg tror også at mit er 70x100

Fra : JMJ

Dato : 11-02-04 12:07

Sold last auction here http://www.herholdt-jensen.dk/

KAJ DREWS. Parti fra Silkeborg-søerne mod Himmelbjerget. Signeret K.Drews.
50 x 70. 15-1800 kr

Maybe you could get 3.000 DK highest.