Erfaring med Tele2
Fra : css

Dato : 09-02-04 14:31

Jeg overvejer at skifte min 2048/512 forbindelse over til Tele2. Så jeg vil
lige høre om der er nogle der har erfaring med dem ( gode som dårlige .

Fra : Nicolai

Dato : 09-02-04 14:53

"css" <css@c.dk> wrote in message

> Jeg overvejer at skifte min 2048/512 forbindelse over til Tele2. Så jeg
vil
> lige høre om der er nogle der har erfaring med dem ( gode som dårlige .

Jeg tror du vil få både gode og dårlige erfaringer. Ligesom ved alle andre
udbydere, er der nogen som er glade og nogen der er utilfredse. For mit
vedkommende, fungerer min 1 mbit hos Tele2 bedre end jeg kunne håbe på og
jeg har kun registreret ét udfald i linjen. Ingen problemer med kundeservice
eller regninger.

Nic

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 09-02-04 16:50

css wrote:
> Jeg overvejer at skifte min 2048/512 forbindelse over til Tele2. Så jeg vil
> lige høre om der er nogle der har erfaring med dem ( gode som dårlige .

Når du først har linien oppe at køre, virker de rimelig ok. Deres 2 Mb
giver mig 230 KBytes/sec ned og levere 57 KBytes/sec op. Deres DNS kan
være noget langsom, og enkelte har oplevet problemer med deres DHCP
(fast IP leveres vha. DHCP).

Egen mail server fungere som hos TDC via en backup-mx - dog har Tele2
(endnu) ikke blokeret port 25 ud.

Deres binære newsserver har ikke samme hastighedsbegrænsninger som TDC -
dvs. du kan hente med 2 Mb. Tele2 har alle de danske grupper, og
retension er flere uger. De udenlandske er ikke noget at juble over, her
er 80% inkomplete.

Support er blevet meget bedre (svartid = kortere).

Ellers skal du glædes over priserne, og at det kører rimeligt godt. Der
kan være mindre småudfald af et par minutters varighed - vist nok fordi
de er i gang med opdatere.

Skal du have noget som bare kører, tror jeg stadig at TDC har det mest
stabile, men prisen og dårlig bin news server har fået mig til at vælge
Tele2.

Jørn

Fra : css

Dato : 13-02-04 10:55

"Jørn Hundebøll" <spamnews1@dblue.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Skal du have noget som bare kører, tror jeg stadig at TDC har det mest
> stabile, men prisen og dårlig bin news server har fået mig til at vælge

Er det daglige udfald eller hva?

Fra : Calle.

Dato : 13-02-04 21:48

css wrote:
> "Jørn Hundebøll" <spamnews1@dblue.dk> skrev i en meddelelse

> Er det daglige udfald eller hva?

Nej, der er længe imellem dem.

--
Calle

Fra : M Jørgensen

Dato : 09-02-04 20:10

On Mon, 9 Feb 2004 14:31:00 +0100, "css" <css@c.dk> wrote:

>Jeg overvejer at skifte min 2048/512 forbindelse over til Tele2. Så jeg vil
>lige høre om der er nogle der har erfaring med dem ( gode som dårlige .

Læs lige denne historie her og de tilhørende links INDEN du SKIFTER
til Tele2, du skal ikke registreres som medlem for at læse nyheden :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=794

Husk de links, som ligger i bunden af historien, da de er med til at
sætte det hele i det rette perspektiv.

Derefter følger resten af historien, som ENDNU ikke er AFSLUTTET :

I starten af januar 2004 fik vi en ny regning, hvor Tele2 nu ville
have lavet den regning om, som de tidligere skriftligt have sagt god
for. Det var en regulkering af regningen.

Jeg kontaktede kundeservice og fortalte dem om deres underlige
regning. De lovede mig herefter en ny regning og beklagede med at det
var galt med deres EDB-system.

Nu her i skrivende stund er der ENDNU IKKE kommet en ny regning som
lovet fra Tele2 og jeg har IKKE tænkt mig at rette henvendelse fordi
de er så inkompetente at de ikke kan sende en ordentlig regning.

Næste skridt for mit vedkommende er Teleankenævnet, da Tele2 er
komplet værdiløse og ikke ved hvad de har med at gøre.

De har endda været så inkompetente at de sendte regningen til inkasso,
på trods af at jeg afventede en afklaring og dette var/er klart
ulovligt, da det fandt sted.

mvh

/MJ

Fra : M Jørgensen

Dato : 09-02-04 20:29

Du kan få hele historien på dette link :

http://www.findsvar.dk/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=1083

Med tilhørende dokumentation.

/MJ

Fra : Søren Hansen

Dato : 10-02-04 17:43

"css" <css@c.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at skifte min 2048/512 forbindelse over til Tele2. Så jeg
vil
> lige høre om der er nogle der har erfaring med dem ( gode som dårlige .

De er ikke så dårlige som de var under og lige efter deres store
reklamekampagne, hvor de skulle kapre en grov hoben kunder fra de øvrige
ISP. Jeg oplever dog at der jævnligt er problemer med deres mailserver,
ligesom der jævnligt er kortere eller længere udfald af linien og nedsat
hastighed. Jeg var tidligere kunde hos Cybercity og må tilstå at jeg ofte
længes efter tiden dér. Overvejer at hoppe tilbage til CC i en evt. kommende
kampagne.
m.v.h.
Søren

Fra : M Jørgensen

Dato : 11-02-04 19:21

Så indirekte bakker du jo mig op, i mine erfaringer, jeg desværre også
havde som ansat

Fra : Jens

Dato : 13-02-04 11:03

Vi har haft en 2048/512 køerende siden jul, der har ikke været problemmer.
Vi var på med det samme.
Vi fik også hjælp til vores router, selv om de ikke suporter routere.

Mvh Jens