Dele en printer
Fra : Dalle

Dato : 09-02-04 10:42

Jeg har 4 pc'ere der skal forbindes til én printer enten via USB eller de
gamle brede parallel/seriel stik. Jeg kan huske at man før netværk var
udbredt brugte en parrallel hub-agtig ting til dette. Findes der lignende
til usb. Er ligeglad hvad det bliver, skal bare have det billigste.

Fra : René Jensen

Dato : 09-02-04 10:58

Dalle wrote:
> [...]
> udbredt brugte en parrallel hub-agtig ting til dette. Findes der lignende
> til usb. Er ligeglad hvad det bliver, skal bare have det billigste.

En mulighed kunne være en printserver med USB interface, f.eks. en
TrendNet TE100 PS1U til 549,- ellers kan man købe en switchbox, som man
manuelt skal skifte fra hvilken computer data (til printeren) kommer fra.

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Dalle

Dato : 09-02-04 11:27

> En mulighed kunne være en printserver med USB interface, f.eks. en
> TrendNet TE100 PS1U til 549,- ellers kan man købe en switchbox, som man
> manuelt skal skifte fra hvilken computer data (til printeren) kommer fra.

Er en switchbox billigere? Kan ikke finde det på edbpriser. Kan det hedde
noget andet eller kan du anbefale en specifik model?

Fra : Leony

Dato : 09-02-04 13:29

In news:4027607a$0$24861$ba624c82@nntp02.dk.telia.net,
Dalle <dalle@SLETMIGstofanet.dk> typed:

> Er en switchbox billigere? Kan ikke finde det på edbpriser. Kan det
> hedde noget andet eller kan du anbefale en specifik model?

USB switchbox:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=211348793&n=496908102&pn=552651110
Husk at prisne er uden kabler.

Deler selv min printer,scanner og kortlæser med sådan en.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : darkh

Dato : 09-02-04 13:17

> [...]
> udbredt brugte en parrallel hub-agtig ting til dette. Findes der lignende
> til usb. Er ligeglad hvad det bliver, skal bare have det billigste.

Jeg bruger modular link fra Primax der kører på parallel porten med
standard telefon kabel til at forbinde dem.

De kører uden problemer både med med min HP laserjet 1100 og min Okipage 8p
under win XP.

http://www.macrocare.co.th/primax/ml110.htm

mvh
Jesper