Hvordan gør jeg dette
Fra : Johnny Haugaard

Dato : 09-02-04 00:07

Hej i gruppe,

Jeg har i dag ADSL med 3 computere i netværk i mit hus med delte mapper så
alt kan ses på alle (af praktiske årsager)

Jeg vil nu dele ADSL med min nabo og vil koble ham på mit trådløse net. Men
han skal ikke kunne se mine computere og jeg ikke hans. eller snarere mine
drev og hans drev.

Hvordan fikser jeg det i netværket, i min router eller i XP på computerne.
Hvad gør jeg nemmest og bedst.

haug

Fra : Nordfyns Ungdomsskol~

Dato : 10-02-04 12:50

Hej
Hvis du har faste IP-addresser kan du bruge ZoneAlarm (også super
Firewall), og i den sætte op hvilke IP-addresser den enkelte maskine må få
forbindelse med.
http://www.zonelabs.com/store/content/home.jsp

Det er ikke noget jeg ved en masse om, men må du hive din nabo ind over din
adsl, for din udbyder?
Alt efter hvor du bor (bymæssigt = størst 'farre'), så bør du være 100%
klar over hvad trådløst netværk indebære. Der skal god kryptering til for
ikke at give adgang for 'luskere'. Med en bærbar og trådløst udstyr kan man
vist ret let koble sig på andres netværk.