MS Windows
briani 27239
Nero cd-billede
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 17:02

Har en Nero nrg fil som er for stor til en 80 min cd
er det mulig at åbne den som lægge den på sin HD
clone cd er ikke meget for nrg filer
nogen der har et forslag

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-02-04 17:26

"jørgen" <d> skrev :

>Har en Nero nrg fil som er for stor til en 80 min cd
>er det mulig at åbne den som lægge den på sin HD

Der følger et Image drive med Nero, installer det og du kan så
pakke det ud.
--
Knud

Fra : Leony

Dato : 08-02-04 19:34

In news:40265d5d$0$25798$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
jørgen <d> typed:

> Har en Nero nrg fil som er for stor til en 80 min cd
> er det mulig at åbne den som lægge den på sin HD
> clone cd er ikke meget for nrg filer
> nogen der har et forslag

Alle image-filer fylder mere som fil end når de er brændt på cd. Dette
skyldes måden de er pakket på.
Jeg er ret sikker på at du sagtens kan brænde din nrg-fil på en 80
minutters.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 22:24

> Alle image-filer fylder mere som fil end når de er brændt på cd. Dette
> skyldes måden de er pakket på.
> Jeg er ret sikker på at du sagtens kan brænde din nrg-fil på en 80
> minutters.

Hmmmm nu skriver jeg jo at den ikke kan være på en 80 min cd og hvorfor
skriver jeg det det er jo fordi at nero skriver indsæt en cd med mere plads
ja så er den jo ikke stor nok vel

Fra : Leony

Dato : 09-02-04 13:41

In news:4026a8dc$0$24826$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
jørgen <d> typed:

> Hmmmm nu skriver jeg jo at den ikke kan være på en 80 min cd og
> hvorfor skriver jeg det det er jo fordi at nero skriver indsæt en cd
> med mere plads ja så er den jo ikke stor nok vel

Det er klart bedst at få alle oplysninger med i første post, men OK,
fair nok.
Jeg regnede bare med, at du havde set, at NRG-filen fyldte over 700 MB
og derfor gik ud fra at den ikke kunne være på en 700 MB disc.
Du ville ikke den eneste der har gjort dette. Jeg beklager mange gange
at jeg var forudindtaget.

Ud fra ovenstående må man næsten konkludere at du har en nrg-fil af en
90 eller 99 min skive.
Kan din brænder klare sådan nogle?

Hvis ikke så prøv Image Drive som Knud foreslår, så kan du i hvert fald
se, hvad der er på imaget (hvis du ikke ved det).

Fra : Leony

Dato : 10-02-04 15:35

In news:DbLVb.86986$jf4.5507194@news000.worldonline.dk,
Leony <leonyremovethis@tiscali.dk> typed:

> [...]
> og derfor gik ud fra at den ikke kunne være på en 700 MB disc.
> Du ville ikke den eneste der har gjort dette. Jeg beklager mange gange

Jeg går også ud fra at du brænder din nrg-fil på den rigtige måde.
Files -> Burn image -> vælge nrg-fil.
Ikke brænde som data og hive nrg-filen over og trykke "burn".

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-04 15:48

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev :

>Jeg går også ud fra at du brænder din nrg-fil på den rigtige måde.
>Files -> Burn image -> vælge nrg-fil.

Tjah, jeg plejer bare at dobbeltklikke på en *.nrg.
--
Knud

Fra : Leony

Dato : 10-02-04 16:01

In news:7nrh20dhvjj4j9fm3qv08usjms64ad3q43@dtext.news.tele.dk,
Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> typed:

> Tjah, jeg plejer bare at dobbeltklikke på en *.nrg.

Det virker selvfølgelig også, hvis *.nrg er associaceret med Nero, men
bare for at være sikker.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-02-04 16:34

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> skrev :

>Det virker selvfølgelig også, hvis *.nrg er associaceret med Nero, men
>bare for at være sikker.

Det er den da normalt.
--
Knud

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-02-04 17:03

Ja, det sker faktisk automatisk

Fra : Leony

Dato : 10-02-04 21:08

In news:teuh20lp2g777ijssdu50nj0uopt8jlju7@dtext.news.tele.dk,
Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> typed:

> Det er den da normalt.

Nogle gange rettes der og man fjerner flueben, roder lidt med regedit
osv i håb om at få det til at virke.
Jeg prøvede blot at gardere mig imod dette.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 08-02-04 21:08

"jørgen" <d> skrev i en meddelelse
> Har en Nero nrg fil som er for stor til en 80 min cd
> er det mulig at åbne den som lægge den på sin HD
> clone cd er ikke meget for nrg filer
> nogen der har et forslag

Du kan evt. prøve at aktivere OverBurn funktionen i Nero, det kræver så du
brænder med disc-at-once.
Jeg har prøvet flere gange med image filer der har været for store (83 min.)
og fået dem til at være på en 80 min. cd uden problemer.

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern NOSPAM)

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 22:25

> [...]
min.)
> og fået dem til at være på en 80 min. cd uden problemer.

ok det kunne måske være en ide det har jeg ikke prøvet