Heksetrappen
Fra : L. Olsen

Dato : 08-02-04 16:49

Som led i min slægtsforskning var jeg for nylig på besøg i Heibergsgade i
Århus for at se det hus hvor min en af mine oldefædre boede omkring 1900.
Jeg blev der opmærksom på en trappe med et besynderligt navn Heksetrappen.
En sten trappe der forbandt Heibergsgade med strandvejen. Jeg vil gerne
spørge om der er nogen i dette forum der har kendskab til baggrunden for at
trappen har fået dette navn. Det eneste jeg har kunnet finde derom er
nedenstående.

Heksetrappen
Anlagt i 1890 som det nordligste af to trappeanlæg der fører fra
Heibergsgade (langs husnr. 5) og ned til Strandvejen. Den oprindelige
trætrappe blev i 1915 omlagt til en trappe i brosten med 45 trin.
LDe, ÅKB