Kan ikke finde hd & cd rom
Fra : Michael Bach

Dato : 08-02-04 14:40

Hej i gruppen.

Jeg har samlet en pc,men den skriver at der ingen HD er installeret.
Den kan heller ikke finde mit cd rom drev. HD er sat til primary master
og cd rom til primary slave.
Det er en lidt ældre p3 700 mhz.
Har været inde i bios for at bruge auto detection uden held.
Jeg kan ikke bruge fdisk,den skriver bare der ikke er installeret HD.
Kan heller ikke boote fra min xp cd,da cd rom drevet heller ikke er
installeret.
Kan i ikke hjælpe mig her ?

På forhånd tak :)

Fra : Fynbo

Dato : 08-02-04 15:09

"Michael Bach" <laimic@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan ikke bruge fdisk,den skriver bare der ikke er installeret HD.
> Kan heller ikke boote fra min xp cd,da cd rom drevet heller ikke er

Tjek om ALLE kabler sidder som de skal..

Fynbo

Fra : Ja

Dato : 08-02-04 15:29

Hej
Hvor stor hd
Det kan være din bios ikke understøtter store diske
Er de på 2 kabler
der er nogen hd cd rom der ikke kan køre på samme kabel
Jørgen

Fra : Martin T

Dato : 08-02-04 21:15

"Ja" <@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det kan være din bios ikke understøtter store diske
> Er de på 2 kabler
> der er nogen hd cd rom der ikke kan køre på samme kabel

Husk at checke om jumperne sidder korrekt

mvh
Martin

Fra : Michael Bach

Dato : 09-02-04 19:42

> [...]
> Jeg kan ikke bruge fdisk,den skriver bare der ikke er installeret HD.
> Kan heller ikke boote fra min xp cd,da cd rom drevet heller ikke er

Jeg har nu sat en anden HD i,og nu kører det perfekt.
Længe leve maxtor :)

Tak for hjælpen.