System Panel Connector
Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 12:47

Hej,

Jeg skal snart sætte et Asrock K7s8X op i mit gamle kabinet.

Jeg har været på Asrock´s hjemmeside for at finde manualen
http://www.asrock.com/product/product_k7s8x.htm - men der er én ting som jeg
ikke ved nok om for at få det hele sat ordentligt til. Jeg håber at nogle
herinde vil/kan hjælpe mig.

Det drejer sig om forbindelserne fra bundkort til powerknap, reset knap,
Power-led og IDE-led.
Jeg ved ikke hvad farvekoderne betyder - og jeg synes ikke det fremgår
tydeligt af manualen præcis hvor de enkelte forbindelser skal sættes.

Jeg har "sjusset" mig frem til følgende:

Hvid/rød= IDE-LED
Hvid/sort= Reset
Hvid/grøn= Power-LED
Sort/grøn= Powerswitch

Er dette korrekt?

Uanset hvad - ved jeg ikke hvilken af de to farver i hver sammensætning der
er + eller -.

I manualen til bundkortet står der følgende forkortelser til de stik jeg
skal/kan forbinde til:

PLED+
PLED-
PWRBTN#
GND
HDLED+
HDLED-
GND
RESET#
DUMMY

Der er som det ses to "GND" - hvad det så end er til.

Hvilken farve skal hvorhen? - Jeg formoder at PLED = Power-LED osv...- men
hvad med + og -?

Håber virkelig at I kan/vil hjælpe!

Hvis der mangler info så sig endelig til.

Mvh Fred Flintstone

Fra : Leony

Dato : 08-02-04 13:12

In news:402621d3$0$89813$bc7fd3c@news.sonofon.dk,
Fred Flintstone <gth> typed:

> [...]
> RESET#
> DUMMY
> Der er som det ses to "GND" - hvad det så end er til.

Så vidt jeg lige husker, er et par måneder siden jeg samlede maskinen
med Asrock bundkort, så er GND "minus" til Powerbutton og resetswitch.
Det skulle være ligegyldigt hvordan de vender.

> Hvilken farve skal hvorhen? - Jeg formoder at PLED = Power-LED
> osv...- men hvad med + og -?

Gæt, hvis de vender forkert er der ikke lys i dem. Du ødelægger ikke
noget ved at forbinde dem forkert.
Sluk maskinen og vend stikkene.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 13:41

> Så vidt jeg lige husker, er et par måneder siden jeg samlede maskinen
> med Asrock bundkort, så er GND "minus" til Powerbutton og resetswitch.
> Det skulle være ligegyldigt hvordan de vender.

Ok - Mange tak! Det lyder meget sandsynligt.

> Gæt, hvis de vender forkert er der ikke lys i dem. Du ødelægger ikke
> noget ved at forbinde dem forkert.
> Sluk maskinen og vend stikkene.

Uha - er du helt sikker?
Det lyder godt - meeen - jeg er dog vel nødt til at få forbundet Powerbutton
korrekt fra starten - ellers er der ingen anden vej end at hive stikket ud
for at slukke...

Mvh Fred Flintstone

Fra : Leony

Dato : 08-02-04 18:47

In news:40262e4f$0$89804$bc7fd3c@news.sonofon.dk,
Fred Flintstone <gth> typed:

> Det lyder godt - meeen - jeg er dog vel nødt til at få forbundet
> Powerbutton korrekt fra starten - ellers er der ingen anden vej end
> at hive stikket ud for at slukke...

Den starter uanset hvilken vej du vender stikket.
De 2 ben skal blot "kortsluttes" for at computeren starter (det samme
gælder svjv for reset også). Du kan starte den, ved at forbinde de 2 ben
med noget metal, en skruetrækker eller lignende.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-02-04 13:41

"Fred Flintstone" <gth> skrev i en meddelelse
> [...]
> tydeligt af manualen præcis hvor de enkelte forbindelser skal sættes.
>
> Jeg har "sjusset" mig frem til følgende:

Det kan man ikke entydigt sige, da der er forskel fra kabinet til kabinet.
Jeg har lige samlet en hvor
Ide led=rød/hvid
power=grøn/hvid
power switch=blå/hvid
reset=orange/hvid
Så der er jo ikke meget system i det. Prøv at se nærmere på de små stik. Der
plejer faktisk at stå på dem, hvad de er til. Jeg har faktisk ikke set nogen
endnu, som det ikke stod på, og jeg har haft fat i mange.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-04 13:49

> [...]
nogen
> endnu, som det ikke stod på, og jeg har haft fat i mange.

Ok - tak for det. - Nu har jeg kigget på de små stik - og ganske rigtigt
står der hvad de er til (Omend meget småt). Nu mangler jeg bare at hvide
hvilken er plus og hvilken er minus... Men det er måske fløjtende
ligegyldigt?

farvekoderne på Power-Led og IDE-led lyder til at være ens på vore
kabinetter - men ellers er der vist ingen umiddelbar sammenhæng som du
skriver.

Tak igen!

Mvh Fred Flintstone