GPRS og telefonsnak samtidigt?
Fra : Jan Viegand

Dato : 08-02-04 10:23

Kan man være opkoblet til nettet med PC via mobiltelefon med GPRS og tale i
telefonen samtidigt?

Der er vist noget med forskellige typer GPRS og noget med om telefonen
understøtter det.

Nogen der kan sige noget mere præcist om dette og om hvilke telefoner der
understøtter det? Jeg har kigget på nogle, men der står bare "GPRS" og ikke
mere om type.

Tak.

Jan

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-02-04 10:33

"Jan Viegand" <news@FJERNjanviegand.dk> wrote in message
> Kan man være opkoblet til nettet med PC via mobiltelefon med GPRS og tale
> telefonen samtidigt?

Det kan man godt, men der er ikke forbindelse med nettet imens mans taler i
telefon.

> Der er vist noget med forskellige typer GPRS og noget med om telefonen
> understøtter det.

Det ved jeg så ikke... Har kun prøvet på min S55

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 08-02-04 18:22

Ja en GPRS Klasse A telefon kan, men der er ingen på markedet endnu.
Alle nye GPRS telefoner er Klasse B, og her bliver din GPRS dataforbindelse
sat i hvile hvis der oprettes et almindeligt GSM taleopkald. Når du så
nedlægger din samtale, så genetableres din GPRS dataforbindelse.

Fra : Jan Viegand

Dato : 08-02-04 22:24

"Lars Rasmussen" <lr@oz1hmn.nospam.dk> wrote in message
> [...]
> sat i hvile hvis der oprettes et almindeligt GSM taleopkald. Når du så
> nedlægger din samtale, så genetableres din GPRS dataforbindelse.

OK, tak for svar, det er sådan at situationen er.

Jan